Convertor Valutar

Curs valutar

Vremea in tara

Sondaj

Care credeti ca e cea mai buna masura pentru iesirea din recesiune?
 

Utilizatori online

Avem 13 vizitatori online
zonia.ro
Arhivatorul.ro
Istoria hangarelor metalice

Istoria_hangarelor_metalice Un hangar este o constructie cu o structura de tip inchis, conceputa initial pentru a depozita avioane sau nave spatiale, tehnica militara, etc. Majoritatea hangarelor sunt construite din metal, dar si alte materiale pot fi folosite in constructia acestora, cum ar fi lemnul sau betonul.

Cuvantul "hangar" provine din francezul "hanghart", de origini germanice (zid in jurul unui grup de case). Hangarele sunt folosite pentru protectia de vreme potrivnica, de lumina soarelui directa sau pentru a putea asigura mentenanta in conditii bune, a diferitelor echipamente de mari dimensiuni.

Daca doriti sa vizualizati cum se construiesc si cum arata in ziua de astazi constructiile metalice moderne, puteti intra pe hale metalice Cluj.

Prima data, Carl Richard Nyberg a folosit un hangar pentru depozitarea avionului sau experimental numit Flugan, la inceputul secolului 20. In 1909, Louis Bleriot a aterizat fortat la o ferma din nordul Frantei, in Les Baraques si a depozitat monoplanul in grajdul de vite al fermei. La acel moment, Bleriot dorea sa fie primul om ce trecea Canalul Manecii intr-un aparat mai greu ca aerul.

De asemenea, fratii Wright si-au depozitat si reparat toate prototipurile de avioane concepute intr-un hangar construit din lemn in 1902, la Kill Devil Hills in Carolina de Nord. Dupa ce au conceput designul si constructia Wright Flyer-ului devenit deja celebru, ei s-au intors la Kill Devill Hill, gasindu-si hangarul deteriorat. I-au reparat structura si au construit un nou centru de lucru.

In Marea Britanie, cele mai vechi hangare mai erau cunoscute si ca "adaposturi pentru avioane", iar in ziua de astazi mai pot fi vazute cateva dintre acestea in Larkhill, Wiltshire. Acestea au fost construite in 1910 de catre Scoala de Aviatie din Bristol.

Pionierul aviatiei Alliot Verdon Roe, a construit un hangar pentru primul sau aeroplan, in 1907 la Brooklands, Surrey, iar astazi o replica la scara 1:1 precum si o copie a biplanului sau, sunt expuse la muzeul din Brooklands.

Pe masura ce aviatia a inceput sa se dezvolte rapid o data cu Primul Razboi Mondial, design-urile standard ale hangarelor s-au orientat catre uzul militar, asa cum ar fi tipul de hangar Bessonneau ce a fost adoptat pe larg de Royal Flying Corps. Alte exemple de astfel de hangar ce au supravietuit timpurilor sunt cele de la Farnborough, Filton si Montroose, deservind aerodromourile din zona.

In timpul Primului Razboi Mondial au fost concepute design-uri standard pentru hangarele aviatiei cum ar fi RFC General Service Flight Shed in 1916, The Admirality F-Type tot in 1916 si The Handley Page Aeroplane Shed in 1918.

Cele mai mari hangare construite vreodata au fost cele concepute pentru aeronavele foarte mari sau Zeppelin, asa cum ar fi Goodyear Airdoc sau Hangar One din Mountain View, California. Acestea sunt in general de dimensiuni mult mai mari decat hangarele aviatice normale, in special in inaltime.

In acelasi timp, aeronavele cele mai vechi foloseau hidrogenul pentru a le mentine in aer, astfel ca hangarele trebuiau construite cu protectie sporita la incendiu, pentru a preveni exploziile gazului inflamabil si nu se depozitau mai mult de 2 aeronave in acelasi timp in hangar.



 
Sergey Brin si Larry Page- fondatorii Google

google, sigla google  Povestea lui Larry Page si Sergey Brin - multimiliardarii care poarta pantaloni scurti si care au fondat o companie care a depasit capitalizarea bursiera a General Motors sau Ford.
 
In 1999, cand ideea de Internet era pe buzele tuturor, doi pusti de 25 de ani isi propuneau sa realizeze un computer la fel de complex ca acela din Star Trek, care sa dea intotdeauna raspunsul exact la orice fel de intrebare. Si asta in numai o fractiune de secunda.
 
Parea putin probabil ca Page si Brin vor reusi in ceea ce isi propun. Principalul lor competitor - Yahoo! Inc - era deja o companie redutabila, cu rezultate financiare solide si care avea cativa ani buni de experienta pe piata. Ceea ce - in lumea extrem de dinamica a Internet-ului - poate insemna enorm.

Si-au dat insa seama ca exista posibilitati enorme de a imbunatati experienta de cautare online. Primele motoare de cautare, care sortau paginile pe baza analizei cuvintelor cheie si a pozitiilor lor in document, se dovedeau depasite odata cu expansiunea web-ului. Cei doi au gasit, ca posibil raspuns, solutia de a lua in calcul miliardele de linkuri intre paginile web.
Citeşte mai mult...
Afacerea zilei este un portal despre afaceri care cuprinde in structura propuneri de afaceri, povesti de succes, tipuri de contracte, francize, afaceri la cheie si stiri economice, din finante, auto, turism, imobiliare. Copywright of Dan Bradu .ro -Za Blog