Folosirea-anvelopelor-de-vara

Folosirea anvelopelor de vara

0 Shares
0
0
0

Folosirea-anvelopelor-de-varaDe obicei, echiparea masinilor cu anvelope de vara se face atunci cand temperatura este de peste 7 grade Celsius. Aceasta temperatura, care permite echiparea masinii cu anvelope de vara se inregistreaza in intervalul aprilie-octombrie.

In tot acest timp, carosabilul pe care ruleaza masina este curat si uscat, iar aderenta anvelopei pe acest drum este foarte mare. Ele trebuie sa corespunda cerintelor si standardelor  de siguranta.

Amestecul de cauciuc din care este fabricata  o astfel de anvelopa este diferit fata de cel din care este fabricata o anvelopa de iarna si ramane mai inflexibil si la temperaturi extreme. Atfel, rezistenta la rulare si uzura acestora sunt mai mici, iar confortul este mai mare si masina nu scoate zgomot in timpul mersului.

Cauciucurile de vara sunt mai performante si ofera o mai mare manevrabilitate masinilor echipate cu aceste tipuri de anvelope. Un alt avantaj al folosirii acestor tipuri de anvelope este consumul redus de combustibil. 

Ele sunt special construite pentru a se adapta cat mai bine la conditiile meteorologice din  timpul verii. Unele dintre ele sunt anumit facute pentru carosabilul uscat, dar sunt si anvelope de vara noi facute pentru carosabil umed si pot fi folosite la parametrii optimi la temperaturi ridicate. 

Pentru a rezista mai bine si in aceste conditii, ele trebuie sa fie dotate cu: protectie pentru jante, blocuri masive si caneluri.

Daca sunt dotate cu toate acestea, atunci  anvelopelor de vara li se asigura o  performanta optima pentru orice conditie meteorologica intalnita pe timpul verii. Toate conditiile optime de rulare al anvelopelor de vara cu privire la temperature si alti parametrii, sunt inscrise pe partea laterala  a anvelopei.

Celelalte informatii cu privire la date despre cauciucuri si care sunt insciptionate tot pe lateralul sau, sunt cele cu privire la: indicele de greutate, diametrul jantei, latimea sectiunii si raportul dintre inaltimea si latimea sectiunii.

Cand se va alege un anume tip de anvelopa, pentru un anumit tip de masina, se tine cont si de ceea ce trece fabricantul masinii in cartea tehnica. Pentru anvelopele de vara, cel mai bine ar fi ca adancimea profilului se fie de 4 mm.

Daca se depaseste aceasta adancime de 4 mm, atunci aderenta anvelopei pe un carosabil umed scade. Odata cu scaderea aderentei la carosabil, scade si siguranta de manevrare a masinii, iar distanta de franare creste. 

La aceste tipuri de anvelope, adancimea minima a profilului este de 1, 6 mm conform legislatiei in vigoare, dar specialistii spun ca cea mai indicata adancime minima ar fi  de 2,5 mm, iar la anvelopele late sa fie de 3 mm.

Anvelopele de vara trebuie alese cu atentie si in diferite cazuri: atunci cand se doreste o mai buna manevrare si performanta a masinii in timpul verii, sau cand, in anumite regiuni, iernile sunt mai blande si temperaturile sunt peste  7 grade Celsius.

0 Shares
You May Also Like