publicitate_clasica

In Romania, deocamdata, publicitatea clasica este la putere

0 Shares
0
0
0
publicitate_clasicaFunky Business: In Romania, deocamdata, publicitatea clasica este la putere Totusi, brandurile prezente pe piata locala vor fi, in curand, nevoite sa-si schimbe si ele strategiile de comunicare.
Cu toate ca, la nivel mondial, din ce in ce mai multe branduri inteleg importanta actiunilor foarte bine targetate, in Romania situatia este putin mai diferita. Pe plan local, “deocamdata ATL-ul este inca la putere”, considera Diana Graepel, fondator si director general al agentiei de marketing experiential Funky Business. ATL (Above the line) este publicitatea care foloseste pentru difuzarea mesajelor canalele traditionale, conventionale.
Totusi, brandurile prezente pe piata autohtona vor fi, in curand, nevoite sa-si schimbe si ele strategiile de comunicare. “Deja comunitatile cu adevarat influente nu se mai folosesc de ATL in luarea deciziilor de achizitie, ci se informeaza, compara, se consulta si abia apoi decid”, a declarat, pentru Curierul National, Diana Graepel, care mai este de parere ca piata publicitatii neconventionale din Romania este departe de saturare, iar tendintele marketerilor internationali de a creste rolul marketingului experiential in cadrul mixului de comunicare se vor face in viitorul apropiat vizibile si in Romania, pe o piata dominata de comunicarea de masa.
Inovatia si neconventionalul, pe trend ascendent

In plus, acesta ne-a mai spus ca deocamdata, diferenta dintre marketingul experiential si simpla organizare de evenimente nu este clara pentru toata lumea si ca din acest motiv este dificil sa se faca estimari cu privire la valoarea pietei de marketing experiential.
“Putem aprecia insa ca, pe fondul crizei economice actuale, inovatia si neconventionalul se afla pe un trend ascendent in mix-ul de comunicare al companiilor locale si internationale”, a explicat fondator si directorul general al Funky Business.
Diana Graepel ne-a mai explicat ca, in ceea ce priveste piata de marketing experiential, se asteapta ca 2010 sa aduca o crestere a nivelului de expertiza si profesionalism, competitia constructiva, si o maturizare a pietei. In plus, Veronica Munteanu, director de dezvoltare al Funky Business considera ca, in contextul economic actual, clientii se vor confrunta cu o si mai mare nevoie de schimbare, inovatia devenind cheia succesului pentru orice organizatie.

De la automobile la cosmetice, de la farmaceutice la electrocasnice

Despre categoriile de companii care prefera acest tip de comunicare, Diana Graepel afirma ca nu se poate vorbi de un anumit tip de clienti, in conditiile in care, in cei 8 ani de existenta, Funky Business a acoperit aproape toate industriile prezente pe piata locala, de la automobile la cosmetice, de la farmaceutice la electrocasnice, sau de la sectorul bancar la cel petrolier.
“Cei care au investit insa primii si cel mai semnificativ in solutiile de marketing experiential sunt companiile din domeniul auto si farmaceutic, urmati mai recent de domeniile IT, finante/banci, dar si institutiile publice”, a mai adaugat aceasta. Totusi, acest timp de comunicare are si riscurile lui. “Solutiile strategice de maketing experiential presupun o cunoastere profunda a brandului pentru care sunt gandite si implica o abordare inovatoare care, de cele mai multe ori, este asociata cu asumarea unui anumit grad de risc”, a mai spus fondatorul si directorul general al Funky Business. In plus, potrivit acesteia, pe piata in care activeaza exista inca o perceptie nesigura asupra surselor de recuperare a investitiei (ROI) asociate solutiilor de marketing experiential, insa criticile de acest gen sunt respinse categoric de catre expertii din mediul international.
Pentru acest an, Funky Business se asteapta la o dublare a cifrei de afaceri. “Daca totul decurge conform planului, este posibil sa atingem pragul de 1 milion euro. Evolutia vanzarilor din prima parte a anului este o confirmare a faptului ca strategia noastra de dezvoltare da rezultate”, a declarat Veronica Munteanu, director de dezvoltare al agentiei. Referitor la 2010, aceasta sustine ca este inca prematur sa faca prognoze de volum, dar anticipeaza o dinamica ascendenta si mentinerea pozitiei de lider in domeniul marketingului experiential.
“In opinia mea, comunicarea directa, ce tinteste inima si emotiile audientei, este cel mai eficient mod de a produce o impresie durabila. Strategic, marketingul experiential transforma consumatorul intr-un explorator. Il transpune intr-un mediu incarcat 360cu valorile brandului, il implica intr-o poveste. O poveste suficient de interesanta, construita in asa fel incat consumatorul sa isi doreasca sa o asculte si sa o spuna mai departe; cu alte cuvinte, sa fie nu doar informat, ci si angajat si, desigur, inspirat de toate valorile brandului” – Diana Graepel ,fondator si directorul general al Funky Business.
“De la sfarsitul anului trecut, am simtit ca din ce in ce mai multe companii inteleg ca viitorul este al celor care ies in fata in perioade in care toti stau pe loc (Kjell Norstr&, Jonas Ridderstrsl, Funky Business Forever). Aceasta perceptie va genera o majorare a cererii pentru serviciile de promovare neconventionala” – Veronica Munteanu, director de dezvoltare Funky Business.
0 Shares
You May Also Like