Lipsa lichiditatilor determina tot mai multe companii sa apeleze la sistemul de barter (schimb de marfuri) pentru a-si achita obligatiile contractuale.
Pentru ca nu a avut bani cash, un client si-a achitat factura restanta de 45.000 de euro cu trei masini de teren, scrie, luni, Ziarul Financiar.”Am avut un client din Fast Moving Consumer Goods (FMCG) cu care am avut un contract de recrutare pentru mai multe pozitii si care trebuia sa imi dea banii inca din luna noiembrie a anului trecut. De curand, mi-a oferit trei masini de teren in schimbul celor 45.000 de euro pe care mi-i datora.
Explicatia a fost simpla: Nu am bani”, a spus George Butunoiu, proprietarul firmei cu acelasi nume si unul dintre cei mai cunoscuti head-hunteri din piata.”Toata lumea evita cash-ul acum. Sunt companii in cadrul carora a fost data directiva sa nu se mai faca deloc plati in bani, ci doar in sistem barter”, a afirmat el.
Valoarea totala a contractului incheiat de Butunoiu cu firma din FMCG era de 100.000 de euro, din care 55.000 de euro au fost achitati sub forma unor plati esalonate in intervalul martie – septembrie 2008. „In luna noiembrie a anului trecut mi-a dat o masina, iar in urma cu cateva zile am agreat sa imi dea inca doua masini”, a precizat Butunoiu.
In contextul presiunii tot mai ridicate pe lichiditati, si companiile foarte mari au apelat la sistemul de plata prin barter in ultima perioada. Astfel, Petrom, cea mai mare companie din economie, da combustibil in schimbul energiei.Si omul de afaceri Ovidiu Tender, cu activitati in principal in domeniul energetic si imobiliar, anticipa la inceputul acestui an ca lipsa de lichiditati din economie care cauzeaza blocajele la nivelul platilor va determina tot mai multe companii sa recurga la barter.