Multi producatori de mezeluri au preferat sa scada calitatea alimentelor, si nu preturile, pentru a-si pastra volumul vanzarilor si marja de profitabilitate pe perioada crizei, sustine Sorin Minea, presedintele Romalimenta.
„Pentru a nu avea pierderi, multi producatori au umblat la calitate. () Toate au acelasi gust, chiar daca aspectul e impecabil, dar multi nu stiu ca ambalajul nu are nici o legatura cu calitatea produsului. Piata romaneasca a mezelurilor este atipica. Produsele de calitate foarte proasta au marja de profit foarte mare, iar cele foarte bune au o marja foarte mica de profitabilitate”, a declarat Minea.
Acesta a mai precizat ca industria carnii a avut un an dificil, in conditiile in care o parte din materia prima provine din import.
„A fost o presiune imensa pe preturi in jos. Preturile in lei au crescut cu cateva procente, dar cresterea a fost aplatizata de discounturile facute catre magazine. Ca sa mearga pe o marja de profit de 4-5%, producatorii ar fi trebuit sa creasca preturile cu 12-18% in acest an, tinand cont si de devalorizarea leului”, a spus presedintele Romalimenta, noteaza Mediafax.