Valoarea pietei de media din Romania va ajunge la 347 de milioane de euro pana la sfarsitul anului, in scadere cu 35% fara de anul trecut, potrivit raportului Media Fact Book, realizat de agentia Initiative Media, citat de Business Standard, potrivit Money. ro.
Piata TV si presa scrisa au avut cel mai mult de suferit in 2009, inregistrand scaderi de 35%, respectiv 50%.
Astfel, piata TV va ajunge la numai 225 de milioane de euro pana la sfarsitul anului, in timp ce valoarea presei scrise nu va depasi 40 de milioane de euro.
Ziarele au avut cel mai mult de suferit la capitolul bugete de publicitate atrase, in timp ce revistele au reusit sa-si pastreze o mare parte dintre advertiseri.
Printre categoriile care vor ramane fidele publicitatii in presa scrisa se numara segmentul bunurilor de larg consum, cel auto, telecomul sau categoria financiar-bancara.
La randul sau, mediul online va consemna in 2009, alaturi de cinema, o scadere de trei milioane de euro, pana la 13 milioane de euro.
Initiative Media a exclus din calculul valorii pietei de publicitate online barterele si serviciile aditionale.