VW, Peugeot, Renault – brandurile auto de top in 2017

0 Shares
0
0
0

Informatii oferite de WeltKlasse Automobile, importator si distribuitor autovehicule second-hand.

Volkswagen Group si-a adjudecat inca o data pozitia de lider in topul celor mai mari producatori de masini din Uniunea Europeana si EFTA, si in primele trei trimestre din 2017. In ciuda faptului ca a pierdut din cota de piata din pricina performantelor slabe ale brandului Volkswagen, VW Group ramane inca pe val.

PSA Group a fost din nou clasat ferm pe locul al doilea, mai ales ca grupului i s-au adaugat si vanzarile pentru brandul Opel, incepand din august 2017.

Cele mai bine vandute masini din Uniunea Europeana in primele luni ale lui 2017 au fost Volkswagen, Renault, Ford, Opel si Peugeot.
Piata europeana de masini noi a crescut cu 3.6%, ajungand la peste 12 milioane de masini in primele trei trimestre din 2017.

Cei mai mari producatori de masini din Europa in 2017 (T1-T3)

Grupul Volkswagen a ramas fara probleme cel mai mare producator de masini din Europa in primele trei trimestre ale anului 2017, in ciuda faptului ca a avut performante mai slabe decat piata. Piata de masini noi din UE s-a extins cu aproape 400.000 de masini, dar grupul Volkswagen a avut o cota de numai 60.000 din aceste masini.

Cota de piata a VW Group a scazut de la 24% la 23.6%, in mare parte din pricina vanzarilor mai slabe ale brandului Volkswagen. Vanzarile VW au scazut cu 1%, iar cota de piata a scazut de la 11.3% la 10.8%. Vanzarile Audi au fost uniforme, insa Porsche, Skoda si mai ales Seat au evoluat foarte bine.

PSA isi mentine pozitia a doua pe piata producatorilor de masini din UE, iar cifrele sale sunt acum completate si de includerea brandurilor Opel si Vauxhall in PSA Group, incepand cu luna august a anului 2017. Desi vanzarile Opel au fost usor mai mici, atat Peugeot cat si Citroen au depasit piata, in timp ce DS a fost brandul cel mai slab din Europa, cu vanzarile mai mici cu aproape o treime fata de acelasi interval din 2016.

Renault Group s-a situat din nou pe pozitia a treia, chiar si cu cifrele Nissan adaugate. Atat Dacia cat si Renault au avut vanzari foarte bune.

FCA Group a avut o evolutie buna, depasind atat BMW cat si Ford, si adaugand aproape 80.000 de masini pe piata, cu o crestere de 20% piata de masini noi din UE, in primele 9 luni din 2017. Alfa Romeo a fost cel mai bine vandut brand al lor in Europa in general, in timp ce Fiat a devenit si el mai puternic. Vanzarile celor de Jeep au fost in usoara scadere, in timp ce Lancia/Chrysler par deja blestemate sa devina brandurile problema ale FCA in Europa.

Vanzarile Ford au fost in usoara scadere, in timp ce BMW Group si-a imbunatit situatia insa destul de mult sub cota pietei, atat brandul BMW cat si Mini avand performante scazute.

Prin contrast, vanzarile Daimler au crescut, Mercedes Benz avand o performanta foarte buna in Europa primelor 9 luni din 2017, in timp ce micutul Smart a pierdut lupta cu vanzarile.

Dupa ce brandurile celor de la GM, precum Chevrolet, au disparut din statistici in ultimul an, Grupul GM in sine este menit sa dispara din Europa, mai ales acum ca brandurile Opel si Vauxhall sunt in curtea celor de la PSA din august 2017.

Toyota si-a extins dominatia in calitate de lider al producatorilor japonezi de masini din Europa, avand o crestere foarte buna in 2017. Nissan, de asemenea, a avut si el cifre bune.

Hyundai a fost aproape depasita de piata la nivel general, in timp ce Kia a avut o crestere solida, ajungand sa diminueze diferenta pana la cel mai important brand sud-coreean din Europa, in primele trei trimestre din 2017.
Volvo a avut si el un an foarte bun, cel putin in primele 9 luni din 2017.

Suzuki a fost brandul cu cea mai mare crestere in primele trei trimestre ale lui 2017, vanzarile sale crescand cu peste o cincime fata de acelasi interval al anului trecut. Alte branduri japoneze mai mici – Mazda, Honda si Mitsubishi – au avut toate vanzari mai mici.

Grupul Jauguar – Land Rover a avut si el performante mai mici decat media pietei, vanzarile Land Rover fiind mai slabe, in timp ce cifrele pentru Jaguar au crescut rapid.

Branduri auto de top in 2017

In topul celor mai bine vandute branduri din Europa in primele trei trimestre din 2017 nu s-au inregistrat schimbari semnificative.
Volkswagen si Ford au avut vanzari usor mai slabe, in timp ce vanzarile Opel au scazut cel mai mult din toate brandurile din top. Renault si Peugeot au avut performante mai bune decat media pietei.

In lupta marcilor de lux germane, Mercedes Benz si Audi au facut schimb de locuri, Mercedes Benz avand vanzari bune in Europa, iar vanzarile Audi fiind constante. De asemenea, Fiat a trecut in fata celor de la BMW.

Suzuki a intrat, de pe locul 21, in topul 20 al celor mai bine vandute branduri de masini din Europa in primele trei trimestre din 2017. Ascensiunea celor de la Suzuki s-a facut in detrimentul Mini.

Pe de alta parte, Mazda a scazut o pozitie, ajungand pe locul 20. Mazda a fost brandul cu cele mai slabe performante din top 20, in timp ce Suzuki si-a crescut vanzarile cel mai mult.

VW Golf a ramas cel mai bine vandut model in 2017 in primele trei trimestre, desi vanzarile sale au fost mai slabe decat in urma cu un an.

 

0 Shares
You May Also Like