Cotidianul editat de Adevarul Holding a urcat pe primul loc intre ziarele generaliste quality in ceea ce priveste audienta. De un an si jumatate, publicatia domina autoritar si criteriul vanzarilor.
„Adevarul” a fost citit de 642.000 de persoane in perioada ianuarie 2009 – ianuarie 2010, devansand cotidianul „Jurnalul National”, conform SNA. Ultimele date publicate de Studiul National de Audienta (SNA) arata ca cele mai multe dintre ziarele cotidiene de calitate au pierdut cititori.
Singura publicatie quality a carei audienta a crescut este „Adevarul”. In perioada ianuarie 2009 – ianuarie 2010, cotidianul editat de trustul Adevarul a fost citit de 642.000 de persoane pe editie, cu 52.000 mai multe decat in intervalul octombrie 2008 – octombrie 2009. In aceeasi perioada, „Jurnalul National” a pierdut 70.000 de cititori, ajungand la 626.000 de persoane. „Jurnalul National”, doborat Astfel, „Adevarul” a depasit audienta ziarului „Jurnalul National” dupa ce acesta a detinut suprematia aproape sapte ani. In 2004, masuratorile SNA aratau cresterea semnificativa a numarului de cititori ai „Jurnalul National”. Audienta publicatiei crescuse de la 288.000 de cititori pe editie, in ianuarie 2003 – ianuarie 2004, la 777.000 de persoane, in aprilie 2003 – aprilie 2004.
La momentul respectiv, „Jurnalul National” trecea de pe pozitia a patra (dupa „Evenimentul zilei”, „Adevarul” si „Romania libera”) pe primul loc in topul audientelor, in timp ce „Adevarul” era al treilea in clasamentul celor mai citite ziare de calitate. Incepand cu valul de masuratori aprilie 2007 – aprilie 2008, audienta „Adevarul” a crescut constant pana in prezent.
Potrivit ultimelor masuratori, „Adevarul” este lider absolut al publicatiilor din segmentul quality, fiind cel mai citit ziar. „Adevarul” este si cel mai vandut ziar din aceasta categorie, din noiembrie 2008, potrivit biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Celelalte cotidiene („Evenimentul zilei”, „Romania libera”, „Ziarul Financiar” si „Gandul”) au inregistrat in ianuarie 2009 – ianuarie 2010 scaderi ale audientei de 11.000 – 30.000 de cititori pe editie.
De altfel, toate aceste publicatii cu circulatie nationala au fost depasite de reteaua „Adevarul de Seara” care atrage, potrivit SNA Focus, o audienta de 526.000 de cititori. „Click!”, singurul tabloid in crestere Tabloidul trustului Adevarul, „Click!”, a avut parte, in intervalul ianuarie 2009 – ianuarie 2010, de o crestere a audientei cu 122.000 de cititori, fata de octombrie 2008 – octombrie 2009. „Click!” a ajuns astfel sa fie citit de 1,17 milioane de persoane. Desi „libertatea” este cel mai citit ziar tabloid, audienta acestuia este in scadere.
Dupa ce a pierdut 79.000 de cititori, publicatia trustului Ringier a ajuns la 1,35 milioane de persoane. „Cancan” se afla pe locul al treilea in clasamentul tabloidelor, fiind citit de 946.000 de persoane (-12.000). In ceea ce priveste ziarele de sport, „Gazeta Sporturilor” a castigat 6.000 de cititori, ajungand sa fie citita de 740.000 de persoane. „Pro Sport” a ajuns la o audienta de 601.000 de persoane, dupa ce a atras cu 11.000 mai multi cititori.