Optimizarea SEO, este un proces de perfectionare a vizibilitatii site-urilor web sau paginilor web în interiorul clasarii prezentate în rezultatele cautarii în Google si alte motoare de cautare (Yandex, Bing). SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM (Search Engine Marketing), o practica aparuta prin în anul 1990, ce a prins viata la scurt timp dupa aparitia primelor site-uri pe Internet.
Asadar, SEO cuprinde totalitatea tehnicilor prin care un site web este îmbunatatit (modificat) pentru a se clasa mai sus în rezultatele motoarelor de cautare.
Cu timpul, optimizarea unui site a devenit un serviciu tot mai solicitat, actualmente acesta este oferit de diferite companii si /sau corporatii de pe tot Globul, la diferite preturi si cu abordari dintre cele mai variate. Cei mai creativi si care pot sa demonstreze rezultatele obsinute – au cele mai multe avantaje.
Optimizarea corecta a unui site conduce la o mai buna prezenta în motoarele de cautare (vizibilitate sporita în rezultatele cautarii) pentru mii de cautari relevante efectuate de utilizatori. Aceste interogari pot fi legate de informatiile, serviciile sau produsele prezentate pe site.
Dupa cum si cautarile în motoarele de cautare pot fi de mai multe tipuri, în dependenta de intentia utilizatorului: cautari navigationale, tranzactionale si informationale. Acest lucru aduce multi vizitatori, mai multe persoane interesate si mai multe vânzari. Însa asta nu este tot ceea ce face SEO, impactul lui fiind unul mult mai vast si mai benefic.
Avantaje ale SEO optimizarii
SEO ajuta:
– Motoarele de cautare ss îsi faca lucrul ca la carte (adica sa prezinte în rezultatele cautarilor doar site-uri relevante pentru cautarea data si doar site-uri calitative). Expertii SEO de fapt lucreaza la modul în care Google percepe site-ul dat, adaugându-i meta informatii, corectând greselile de cod, facând site-ul mai inteligibil si mai simplu de navigat pe el.
– Oamenii sa gaseasca informatiile, imaginile, produsele, locatiile, serviciile etc. de care au nevoie. Fiindca Google are drept scop sa nu-si dezamageasca utilizatorii, el vrea mereu sa le serveasca doar cele mai bune rezultate, de aceea SEO Palarie alba (care include doar tehnici de îmbunatatire a calitatii unui site) îi este de un ajutor real.
– Firmele mici sa devina vizibile si chiar sa înceapa sa concureze cu marile companii. Daca ai un site bun si popular – ai sanse bune sa le-o iei înainte marilor corporatii, care nu s-au obosit sa investeasca în mediul online. Desigur, asta este foarte rar întâlnit si doar în unele nise.
– O adevarata industrie de specialisti (experti SEO, creatori de instrumente SEO, profesori si platforme de învatare etc.) sa aiba locuri de munca. SEO este un domeniu relativ tânar care creeazi locuri de munca interesante si cu perspectiva, în mod constant.
– La reducerea considerabila a cheltuielilor cu promovarea în general, si în special pentru promovarea online.
SEO este un domeniu relativ nou, dar cu un impact incredibil asupra lumii online, el dicteazaa tendintele în materie de site-uri, continut si calitate. SEO poate face diferenta dintre o companie de succes (una care vinde) si o companie care abia de ramâne în viata.