Magazin-online-sau-offline

Magazin online sau offline?

0 Shares
0
0
0

Magazin-online-sau-offlineOrientate spre acelasi obiectiv cel de a avea profit, si magazinele online dar si cele traditionale prezinta si avantaje dar si dezavantaje care in final determina si contributia la indeplinirea obiectivelor principale.

Ne-am gandit sa vorbim cat mai mult despre magazine online pentru ca ele par a fi in trend in aceasta perioada. Vom analiza si avantajele si dezavantajele pe care le au cele doua tipuri de magazine tinand cont de potentialul de clienti, relatia cu clientii, dimensiunile pe care le are magazinul, promovarea magazinului si a produselor.

In ceea ce priveste potentialii clienti magazinele traditionale se limiteaza si la potentialii clienti din zona unde este amplasat in orasul in care e prezent.

Magazinele online au avantajul de a acoperi si un numar mare de clienti si nu exista o limita in ceea ce priveste zona geografica.

In ceea ce priveste relatia cu clientii un magazin normal are avantajul ca interactiunea cu clientii se face in mod avansat si relatia dintre clienti si personal poate sa fie determinata de amandoua partile iar clientii sunt consiliati si indrumati in momentul cand intra in magazin.

Pentru magazinele traditionale, metodele prin care puteti sa dezvoltati si sa mentineti o relatie pe termen cat mai lung cu clientii sunt in general comportamentul personalului, curatenia din magazin, designul magazinului, apropierea magazinului.

Magazinul online are si dezavantajul limitarii tehnice in ceea ce priveste interactiunile personale cu clientii. Lipsa prezentei fizice a vanzatorilor poate sa fie suplinita de asistenta online si elefonica ce poate optimiza procesul de vanzare.

In cazul magazinului online, metodele prin care dezvoltam si mentinem o relatie pe termen lung cu clientii sunt in general serviciile de asistenta online, de post vanzare.

Este importanta si dimensiunea magazinului. Magazinele traditionale pot sa prezinte la vanzare un numar limitat de produse tinand cont de spatiul disponibil si de dimensiunile si volumele produselor. Magazinele online au avantajul ca nu depind de dimensiunea fizica pe care o au produsele prezentate. In plus, accesarea produselor e mai usoara si nu e deloc conditionata de numarul de vizite in magazin si de asemenea nu exista nici deranjul si neplacerea de a se obtine acces la prezentarea produselor un lucru intalnit si la magazinele traditionale care sunt populate in acelasi timp si cu un numar mare de clienti.

Promovarea magazinului online fata de cea a celui traditional este diferita. Pentru cele 2 tipuri de magazine e un numar destul de important de actiuni de promovare care se pot asemana usor si poate fi folosit de ambele tipuri de magazine.

Puteti folosi bannere online vs Billboard, social media sau cataloage de prezentare, marketingul pe mail, forumuri contra discutii personale, modul de prezentare a categoriilor si a produselor de merchandising.

Prin urmare veti putea sa vedeti si faptul ca in amandoua cazurile sunt avantaje si dezavantaje. Marele avantaj este reprezentat de sustinerea reciproca in vanzari atunci cand clientii pot cumpara produsul si din magazinul traditional dar si din cel online. Nu mai pierdeti timpul si vanzarile si apelati la profesionisti pentru a va promova magazinul online si pentru a il imbunatati.

0 Shares
You May Also Like