Masinile de astazi sunt echipate cu tot felul de tehnologii ciudate si minunate. Producatorii de automobile investesc mult timp si bani pentru a produce vehicule eficiente si fiabile pentru masa. Este posibil sa fi observat sau auzit ca motoarele cu turbocompresie sunt frecvent utilizate pentru a echipa masinile astazi.
Ce este un motor turbo? Si cum functioneaza?
Motoarele turboalimentate sunt formate din doua parti principale, si anume o turbina si un compresor. Ambele sunt legate intre ele, deci atunci cand unul se invarte, celalalt se roteste cu acesta. Pe masura ce combustibilul in motor este ars, gazele de evacuare sunt fortate sa iasa din motor la presiune mare, coborand un tub in forma de melc pentru a roti turbina.
Aceasta turbina se invarte la viteze incredibil de mari si face ca si compresorul sa se roteasca. Acest lucru aspira in mod semnificativ mai mult aer in motor, oferindu-i mai multa putere.
Care este diferenta dintre un motor obisnuit si un motor turbo?
Motoarele obisnuite preiau aerul si il comprima in locul presiunii atmosferice. Motoarele obisnuite ard o cantitate de combustibil restrictionata de deplasarea unei masini (motoarele sunt de obicei masurate prin deplasari, de exemplu 2,6 litri) si RPM (Revolutii pe minut), pentru a obtine o ardere de 1:1.
Pentru motoarele turbo, un compresor de aer este utilizat inainte de admisie. Ele iau aer la presiuni atmosferice mai mari, ceea ce inseamna ca pot arde mai mult combustibil si pot produce mai multa putere decat un motor obisnuit cu aceeasi deplasare. Acesta din urma este mult mai puternic si mai usor, dar consuma mai mult combustibil.
Deci ar trebui ca urmatoarea dvs. masina sa fie turbocompresata, sau ar trebui sa stati departe de tehnologia in expansiune rapida?
In primul rand, sa aruncam o privire asupra avantajelor detinerii unei masini turbo. Pentru inceput, este important sa aflati ca folosirea unui turbocompresor va ofera o putere mai mare datorita aportului sau de aer.
Un motor echipat cu un turbocompresor este mult mai mic si mai usor decat un motor care produce aceeasi putere fara turbocompresor. Ati putea avea un motor mic cu turbocompresor instalat intr-o masina si ar functiona in continuare mai bine decat un vehicul cu un motor obisnuit, desi mult mai mare.
Motoarele cu turbocompresor sunt, de asemenea, ecologice si datorita emisiilor reduse
Turbocompresoarele furnizeaza mai multa masa de aer in motor, ceea ce face combustia mai usoara si emisiile mai mici. Astazi, motoarele turbocompresate in comparatie cu motoarele aspirate natural au emisii de CO2 si de de-asemenea emit noxe cu aproximativ 50% mai mici.
Din cauza dimensiunilor generale reduse, suprafata exterioara radianta a sunetului unui motor turbo este mai mica. Prin urmare, este mai putin zgomotos decat un normal cu iesire identica. Turbocompresorul in sine actioneaza ca un amortizor suplimentar.
Cu toate acestea, pentru toata rapiditatea demonica si cuplul de zbucium pe care il ofera, motoarele turboalimentate au cu siguranta si unele dezavantaje, iar unul dintre acestea ar fi reprezentat de costul de reconditionare turbo Cluj sau de costul de inlocuire turbo. Vom discuta in continuare insa despre dezavantajele turbo.
Daca intentionati sa imbunatatiti motorul obisnuit al masinii dvs. existente, veti scoate o suma mare pentru ca totul sa fie rezolvat, deoarece va necesita o reconstructie majora sub capota pentru a functiona corect. Reexaminarea motorului nu garanteaza ca masina dvs. nu va intampina niciun fel de dezavantaje.
Masinile care sunt echipate cu motoare cu turbocompresie necesita o intretinere mai extinsa, cum ar fi schimbari mai frecvente de ulei si bujii, decat motoarele obisnuite. Turbina unui motor turbo este direct in contact cu gazele de evacuare, iar caldura intensa va stresa uleiul. Inseamna ca o masina cu motor turbo va avea nevoie cu siguranta de mai multe schimbari de ulei decat o masina obisnuita de familie.
Motoarele cu turbocompresie necesita destul de multa incalzire si utilizare pentru a functiona mai bine
Motoarele cu turbocompresie au toleranta scazuta la deplasarile de conducere scurte, care nu permit incalzirea pieselor pana la temperatura de functionare. Pentru a mentine performanta si fiabilitatea corespunzatoare, acestea necesita o utilizare regulata extinsa, si cu siguranta sunt ideale pentru utilizarea masinii pe autostrada.
Acum ca ati cantarit avantajele si dezavantajele detinerii unui automobil turbo, sa revenim la intrebarea din titlul articolului: Ar trebui sa cumparati o masina turbo?
Cumpararea unei masini sau modernizarea motorului dvs. este o investitie uriasa si ar trebui sa luati in considerare aspectele care intra in joc, inclusiv costul, timpul, stilul de viata si necesitatea.
In cazul in care aveti bugetul pentru asta, cu siguranta, ar trebui sa luati in considerare obtinerea unui motor turbo pentru o rulare mai lina si mai puternica. De asemenea, motoarele cu turbocompresie sunt de obicei mai mici, asa ca daca sunteti in cautarea unei masini mai mici, este perfect un astfel de motor.