Pentru cei care nu stiu ce inseamna marketingul online, trebuie mentionat faptul ca acest tip de marketing nu este diferit de cel clasic, pentru ca scopul final al sau este vanzarea, indiferent de faptul ca discutam despre vanzarea de produse, servicii, informatii, etc.
Antreprenorii care au de gand sa opteze pentru un model plan de marketing, trebuie sa stie mai intai de toate faptul ca marketingul online are mai multe denumiri, si anume: internet marketing, web marketing, marketing pe internet, search enghine marketing.
Aici se face de foarte multe ori o confuzie pentru ca Search Engime Marketing (SEM), se refera numai la marketingul pentru motoarele de cautare.
Referitor la marketingul onlune trebuie mentionat faptul ca acesta incorporeaza urmatoarele tipuri de marketing:
- Search engine marketing (SEM), care este marketingul pentru motoarele de cautare, si este foarte legat de SEO;
- Search engine optimization (SEO), care este optimizarea pentru motoarele de cautare;
- Email marketing, care este foarte important. Cei care fac seo dar nu fac email marketing inseamna ca isi pierd o foarte mare parte din trafic;
- Social media marketing (SSM), care se refera la actiunile intreprinse pe platformele sociale, iar aici ne referim la blog, Twitter, Facebook, forumuri, etc;
- Content marketing sau marketare prin continut, care se refera la video marketing sau la articole ori imagini pentru marketing;
- Marketing afiliat;
- Banner adversting;
- Viral marketing;
- World of mouth marketing – cunoscut sub denumirea de marketing din gura in gura, si care se bazeaza pe recomandarile facute de catre clienti. Cei care au fost incantati de un anumit produs l-au recomandat altor prieteni, care l-au recomandat la randul lor altor prieteni, si tot asa;
- Black hat online marketing – care nu este un model de marketing pe termen lung, si nu este recomandat pentru cei aflati la inceput de drum sau pentru cei care nu detin abilitati tehnice avansate. Acest tip de marketing insa poate sa fie util pe termen scurt, insa nu este recomandat.
Referitor la marketingul online este foarte important de mentionat faptul ca acesta are un impact direct si asupra web designului prin usability (uzabilitatea site-ului, care se refera la cat de usor se poate utiliza site-ul).
Marketingul online are deasemenea impact direct si asupra procesului de comanda, asupra structurii site-ului sau a blogului, asupra tehnologiilor de programare folosite, si nu in ultimul rand asupra copywriting-ului prin web copywriting, seo copywriting.
Marketingul online are impact direct asupra oricarui tip de afacere, asa ca oamenii de afaceri care intentioneaza sa atraga foarte multi clienti spre afacerea lor, trebuie neaparat sa opteze pentru ajutorul specialistilor in marketing online.
Cei care nu opteaza pentru o campanie de marketing online, sau cei care nu opteaza pentru cel mai bun plan de marketing, cu siguranta nu vor avea succesul dorit, nu vor reusi sa aiba numarul mare de vanzari la care viseaza.
Nici macar bloggerii nu vor reusi sa se faca cunoscuti in mediul online, in cazul in care nu vor opta pentru o campanie eficienta de marketing online.
Asadar, toti cei care isi doresc sa vanda in mediul online, cu siguranta trebuie sa opteze pentru o foarte buna campanie de marketing online.