Google Web Stories la momentul de fata, reprezinta o metoda eficienta pentru a genera mai mult trafic pe site-ul sau blogul vostru personal. Plugin-ul WordPress care faciliteaza acest lucru, dupa cum probabil v-ati dat seama, este pus la dispozitie de catre Google.
In ciuda faptului ca inca se afla in faza de testare, sau mai simplu spus in versiunea Beta, puteti sa profitati de Google Web Stories, care este o metoda de expunere noua si eficienta.
Google Web Stories au un rol important dat fiind faptul ca faciliteaza pozitionarea in zona superioara a cautarilor organice pentru Google Search, Google App, Google Images si Discover.
De fapt, ce sunt Google Web Stories?
Pentru a va oferi un raspuns si mai concret in legatura cu ce sunt Google Web Stories, ei bine, precizam ca reprezinta un nou concept de AMP (Accelerated Mobile Pages). Google Web Stories sunt un element media, care are scopul de a livra exclusiv continutul ambalat cat mai compact.
Exista unele informatii importante de retinut despre Google Web Stories, iar in continuare vi le prezentam pe scurt:
- Fiecare pagiana contine un numar de cel mult 10 cuvinte.
- Dimensiunea recomandata totala este intre 4 pagini si 30 de pagini.
- Tot in faza beta, se poate monetiza Web Stories prin Google Ad Manager, Google DV360 si prin afiliate.
Un alt amanunt foarte important de mentionat in legatura cu Google Web Stories, este acela ca sunut orientate in mod special catre utilizatorii care folosesc telefoanele mobile atunci cand au nevoie sa obtina cele ma importante informatii cu privire la un anumit subiect.
Consumatorul de continut de acest tip, este descris de catre cei de la Google drept o persoana mobila, sau o persoana care fie ia pauza de pranz, fie se afla in trafic.
Ce avantaje importante vin la pachet alaturi de Google Web Stories?
Cel mai important motiv datorita caruia creatorii de continut adopta deja formatul Web Stories, chiar daca acesta momentan vine doar intr-o versiune Beta, este acela ca formatul poate fi prezentat pentru utilizatorii de dispozitive mobile (tablete sau smartphone-uri), intr-un mod foarte atractiv.
Ba chiar mai mult, Google Web Stories pot fi considerate de catre creatorii de continut si de catre bloggeri, drept o metoda noua si foarte eficienta pentru a genera o cantitate mare de trafic pentru site-ul/site-urile si blogul sau blogurile pe care le detin.
Au inceput recent sa apara Web Stories si in Google App, dar si pe Google News. V-ati intrebat oare care este motivul, sau care ar fi motivele pentru care acest lucru se intampla? Ei bine, raspunsul este unul cat se poate de simplu: Web Stories au inceput sa apara in Google App si pe Google News dat fiind faptul ca acest tip de continut care este interactiv, capteaza mult mai repede atentia cititorilor.
Plugin-ul WordPress pentru Google Stories
Google a anuntat asadar un plugin WordPress, care in clipa de fata este doar in versiune beta (in faza de testare), si care are rolul de a ajuta creatorii de continut, sa obtina un trafic mai mare pe site-urile sau blogurile pe care le detin.
Nu va mai dura mult timp pana cand va fi lansata versiunea finala a Google Web Stories, o versiune finala care in mod evident va veni la pachet alaturi de toate caracteristicile necesare.
Ba chiar mai mult, majoritatea celor care deja au testat acest plugin WordPress lansat de catre Google, sunt de parere ca versiunea finala va fi una mult mai versatila in comparatie cu versiunea beta. Unul dintre dezavantajele pe care il are versiunea beta, este fara doar si poate, reprezentat de lipsa partii de animatie.
Continut Snackable
Un Web Story are cu siguranta obiectivul de a oferii ceea ce este denumit de catre Google, drept “snackable content”. Un astfel de continut trebuie sa respecte unele specificatii importante, iar in continuare veti afla despre ce este vorba.
In ceea ce priveste partea de text, Google recomanda ca textul sa aiba dimensiunea minima a fontului de 24. Totodata, fiecare pagina este recomandat sa contina maxim 200 de caractere. Totodata, este important de mentionat faptul ca exista posibilitatea de a adauga un link spre articolul principal.
Fara doar si poate, aceasta caracteristica este una foarte importanta, pentru ca daca cititorii sunt atrasi de Story, pot alege sa citeasca intreg articolul.
Pentru partea video in schimb, este important de mentionat ca materialele video trebuie sa dureze maxim 15 secunde, iar filmarea trebuie sa fie efectuata in modul portret. Este important ca materialul video sa aiba si descriere, iar persoana care il urmareste sa poata sa urmareasca in acelasi timp si descrierea, daca se afla intr-un loc in care nu ii este permisa rularea videoclipului.
Acestea sunt pe scurt, cele mai importante informatii despre versiunea beta a Google Web Stories. Asteptam insa cu nerabdare, lansarea versiunii finale a plugin-ului.