Reprezentantii Dacia spera insa ca impactul aplicarii taxei auto sa fie compensat prin Programul “Rabla” si prin acordarea unor facilitati cumparatorilor.
“Speram sa nu fie influente foarte mari asupra vanzarilor datorita aplicarii taxei auto. Va fi o compensare prin programul de innoire a parcului auto, datorita modificarilor aparute si care permit utilizarea la achizitionarea unui autorism nou de pana la trei bonuri valorice. In plus, cat se va putea, vom atrage noi cumparatori oferindu-le o perioada facilitatea de a nu plati taxa de prima inmatriculare. De asemenea, cred ca nu va mai exista un numar foarte mare de doritori de masini second hand, asa cum a fost anul trecut, cand s-a ajuns la un nivel dublu de inmatriculari de masini rulate in raport cu masinile noi”, ne-a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.
La sfarsitul anului trecut, autoritatile romane au solicitat Comisiei Europene prelungirea cu sase luni a perioadei de scutire de taxare pentru acest tip de masini, insa oficialii de la Bruxelles nu au fost de acord, apreciind ca suspendarea taxei pentru anumite categorii de autovehicule este discriminatorie si urmareste protejarea industriei autohtone a masinilor noi. In urma unor negocieri intre Bucuresti si Bruxelles, reprezentantii CE au acceptat ca perioada in care acest tip de masini sa poata fi inscrise fara a se plati taxa auto sa se prelungeasca pentru inca 45 de zile, insa doar pentru proprietarii care le-au cumparat pana in ultima zi a anului trecut si nu au putut fi inscrise. Initial, scutirea de taxare a fost aplicata incepand cu data de 15 februarie 2008, masura fiind valabila pana la sfarsitul anului 2009.