Istoria_hangarelor_metalice

Istoria hangarelor metalice

0 Shares
0
0
0

Istoria_hangarelor_metaliceUn hangar este o constructie cu o structura de tip inchis, conceputa initial pentru a depozita avioane sau nave spatiale, tehnica militara, etc. Majoritatea hangarelor sunt construite din metal, dar si alte materiale pot fi folosite in constructia acestora, cum ar fi lemnul sau betonul.

Cuvantul „hangar” provine din francezul „hanghart”, de origini germanice (zid in jurul unui grup de case). Hangarele sunt folosite pentru protectia de vreme potrivnica, de lumina soarelui directa sau pentru a putea asigura mentenanta in conditii bune, a diferitelor echipamente de mari dimensiuni.

Daca doriti sa vizualizati cum se construiesc si cum arata in ziua de astazi constructiile metalice moderne, puteti intra pe hale metalice Cluj.

Prima data, Carl Richard Nyberg a folosit un hangar pentru depozitarea avionului sau experimental numit Flugan, la inceputul secolului 20. In 1909, Louis Bleriot a aterizat fortat la o ferma din nordul Frantei, in Les Baraques si a depozitat monoplanul in grajdul de vite al fermei. La acel moment, Bleriot dorea sa fie primul om ce trecea Canalul Manecii intr-un aparat mai greu ca aerul.

De asemenea, fratii Wright si-au depozitat si reparat toate prototipurile de avioane concepute intr-un hangar construit din lemn in 1902, la Kill Devil Hills in Carolina de Nord. Dupa ce au conceput designul si constructia Wright Flyer-ului devenit deja celebru, ei s-au intors la Kill Devill Hill, gasindu-si hangarul deteriorat. I-au reparat structura si au construit un nou centru de lucru.

In Marea Britanie, cele mai vechi hangare mai erau cunoscute si ca „adaposturi pentru avioane”, iar in ziua de astazi mai pot fi vazute cateva dintre acestea in Larkhill, Wiltshire. Acestea au fost construite in 1910 de catre Scoala de Aviatie din Bristol.

Pionierul aviatiei Alliot Verdon Roe, a construit un hangar pentru primul sau aeroplan, in 1907 la Brooklands, Surrey, iar astazi o replica la scara 1:1 precum si o copie a biplanului sau, sunt expuse la muzeul din Brooklands.

Pe masura ce aviatia a inceput sa se dezvolte rapid o data cu Primul Razboi Mondial, design-urile standard ale hangarelor s-au orientat catre uzul militar, asa cum ar fi tipul de hangar Bessonneau ce a fost adoptat pe larg de Royal Flying Corps. Alte exemple de astfel de hangar ce au supravietuit timpurilor sunt cele de la Farnborough, Filton si Montroose, deservind aerodromourile din zona.

In timpul Primului Razboi Mondial au fost concepute design-uri standard pentru hangarele aviatiei cum ar fi RFC General Service Flight Shed in 1916, The Admirality F-Type tot in 1916 si The Handley Page Aeroplane Shed in 1918.

Cele mai mari hangare construite vreodata au fost cele concepute pentru aeronavele foarte mari sau Zeppelin, asa cum ar fi Goodyear Airdoc sau Hangar One din Mountain View, California. Acestea sunt in general de dimensiuni mult mai mari decat hangarele aviatice normale, in special in inaltime.

In acelasi timp, aeronavele cele mai vechi foloseau hidrogenul pentru a le mentine in aer, astfel ca hangarele trebuiau construite cu protectie sporita la incendiu, pentru a preveni exploziile gazului inflamabil si nu se depozitau mai mult de 2 aeronave in acelasi timp in hangar.

0 Shares
You May Also Like