primul ford romanesc

Primul Ford „made in Romania”

0 Shares
0
0
0

primul ford romanesc

 

Inalti oficiali ai statului vor fi prezenti astazi la Craiova cu ocazia lansarii primului autoturism Ford Transit Connect – de Banie.Primul autoturism Ford produs la Craiova iese astazi pe portile uzinei: un Transit Connect, de culoare alba.

La eveniment sunt asteptati presedintele Traian Basescu, premierul Emil Boc, presedintele Senatului, Mircea Geoana, dar si fostul primministru Calin Popescu-Tariceanu. 
Uniforme noi, personalizate

Agitatia generala a inceput sa se simta in curtea Ford Craiova inca de acum o saptamana, cand angajatii si-au primit noile uniforme, personalizate. „Au si o dunga portocalie, parca sa onoreze prezenta presedintelui”, glumea, ieri, un angajat al companiei. 

Mai mult, muncitorii de la Ford au primit indicatii stricte inainte de ziua cea mare. De exemplu, li s-a transmis ca nu au voie sa fotografieze masinile „istorice” care vor iesi pe portile fabricii, aflate ieri in sectia de Montaj.

 


In plus, muncitorii au fost rugati ca astazi sa nu vina cu masina la serviciu, pentru a elibera parcarea pentru pleiada de invitati. Inginerul Marcel Pauna isi aminteste ca a ras cand sefii i-au sugerat sa renunte pentru o zi la masina Cielo, cumparata pe vremea cand fabrica din Banie era „sub domnia coreenilor”. 

Responsabilii cu organizarea au pus ieri la punct ultimele detalii. Angajatii altor sectii decat cea de Montaj, locul de desfasurare a evenimentului, au fost instruiti sa stea intr-o sala alaturata, de unde vor putea, insa, urmari pas cu pas ce se petrece inauntru pe un ecran mare, montat intr-o hala alaturata. De altfel, multi muncitori vor fi mutati azi in alte sectii pentru a le face loc ofiterilor SPP. 

Pregatirile au culminat cu montarea in curtea uzinei a unui cort imens, cu o capacitate de 700 de persoane, unde vor fi invitati oaspetii. Pentru toata bataia de cap din ultima vreme, toti cei 3.700 de muncitori ai Ford se vor alege cu o prima de 500 de lei. „Bonusul se acorda pentru evenimentul lansarii primei masini. Masura e bine-venita, mai ales in aceste timpuri cand toti sunt cu ochii pe luat, iar ei sunt cu ochii pe dat”, a spus liderul sindical Marin Popescu. 

De la Oltcit si Cielo, la Ford

In afara fabricii, angajatii de la „spatii verzi” erau in vrie. „Parca suntem pe timpul lui Ceausescu, cand ne scoteau sa rupem si ultimul fir de iarba”, spunea unul. Trecatorii asistau impasibili la pregatiri. „Aici s-a fabricat Oltcitul, apoi Cielo si acum Ford. Pentru noi, craiovenii, schimbarile in bine poate or sa vina cand se fabrica OZN-uri”, spune Ion Cosoveanu. 

ISTORIC 

Doi ani de la privatizarea uzinei

Investitia in uzina din Oltenia a americanilor s-a dovedit a fi, cel putin pana in prezent, conform angajamentelor asumate prin contractul de privatizare. Grupul Ford a fost singurul ofertant in anul 2007 pentru Automobile Craiova, care detinea controlul asupra fabricii Daewoo. Americanii au oferit 57 milioane de euro pentru 72,4% din actiunile companiei romanesti. Imediat dupa semnarea contractului de privatizare – in septembrie 2007, Comisia Europeana a declansat o investigatie referitoare la acordarea unui ajutor de stat ilegal. 

In luna februarie 2008, dupa mai multe insistente din partea ambelor parti, CE a cerut statului roman sa recupereze de la Ford un ajutor de stat ilegal de 27,5 milioane de euro. Noul actionar a inceput proiectul de modernizare in luna mai 2008, iar in primavara acestui an a achizitionat si un pachet de 22% din actiunile Automobile detinute de SIF Oltenia. Ford si-a luat angajamentul ca va realiza o productie de minimum 200.000 de masini in al patrulea an de la privatizare, va efectua o serie de investitii in valoare totala de circa 800 milioane de euro si ca va pastra toti angajatii. 

 

0 Shares
You May Also Like