Piata de publicitate online din România a generat, în primul semestru din 2009, aproape 25,5 milioane de lei, cu un sfert mai putin decât aceeasi perioada a anului trecut, însa în crestere cu 58% fata de intervalul similar din 2007, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS).
Valoarea exacta a totalului vânzarilor companiilor participante la studiu a fost de 25.498.023 de lei pentru primul semestru din 2009, în scadere cu 25% fata de semestrul întâi din 2008, când valoarea totala raportata a fost de 33.873.413 de lei, dar în crestere cu 58% fata de semestrul întâi 2007, când totalul a fost de 16.141.519 de lei, arata studiul realizat de IAB România, asociatia industriei de publicitate online, în parteneriat cu PricewaterhouseCoopers România (PwC).
Principalele sectoare care au scazut volumul investitiilor în publicitatea pe internet în acest semestru au fost cel financiar-bancar si sectorul auto, iar primul loc în topul categoriilor de advertiseri, în functie de volumul investiilor, a fost luat în acest semestru de catre sectorul telecom, care a cunoscut o crestere a investitiilor în publicitatea pe internet de 75% fata de semestrul întâi din 2008.