Cu toate ca se astepta ca aceasta industrie sa inregistreze cresteri semnificative in timpul campaniei, lucrurile nu stau chiar asa.
Clear Channel: Gradul de ocupare a panourilor a avansat cu cel mult 6%. Pana la sfarsitul anului, piata de outdoor nu va inregistra cresteri semnificative. Chiar daca se astepta ca piata locala de outdoor sa inregistreze o crestere a ratei de ocupare a panourilor, in urma campaniei electorale, jucatorii din aceasta industrie spun ca lucrurile nu stau chiar asa.
Astfel, potrivit Clear Channel Romania, de la inceputul campaniei electorale, gradul de ocupare a panourilor nu a crescut asa cum se astepta.
„Cert este ca, in cazul companiei noastre, campaniile electorale nu au atins valori semnificative”, au declarat pentru Curierul National reprezentanti ai Clear Channel Romania. Astfel, in cazul companiei care detine peste 700 de locuri pentru afisaj, gradul de ocupare al acestora a avansat cu cel mult 6%.
Pentru companiile de outdoor din piata locala, se pare ca criza nu se va termina anul acesta. „Din pacate, anul acesta toate mediile au suferit de scaderea considerabila a bugetelor investite de clienti. Ne apropiem de sfarsitul anului, dar nu credem intr-o revenire a situatiei”, au mai spus reprezentantii Clear Channel Romania.
Clear Channel Romania este parte a grupului Clear Channel Outdoor, cea mai mare companie de publicitate outdoor din lume. Compania are aproape 1 milion de panouri in peste 50 de tari de pe 5 continente, fiind prezenta in 49 dintre cele 50 domenii de piata desemnate. La nivel mondial, compania este prezenta in publicitatea din aeroporturi, cai ferate, taxiuri si afaceri in domeniul retail. Divizia din Statele Unite (Spectacolor) si cea internationala (DEFI) sunt lideri globali de piata prin afisaje spectaculoase, ce se regasesc si in Times Square – New York. Clear Channel Outdoor a intrat pe piata romaneasca in anul 2007, prin achizitionarea Klass Advertising. Cu o prezenta in 30 de orase, Clear Channel Romania are peste 700 de locuri pentru afisaj.
In 2008, piata locala de outdoor a ajuns la valoarea de 50 de milioane euro, jucatorii din acest domeniu reusind sa inregistreze o crestere a afacerilor, chiar daca ultima parte a anului a fost marcata de criza, potrivit datelor publicate de site-ul Ministerului de Finante. Liderul de piata din aceasta industrie, cu o cifra de afaceri de peste 20 milioane euro, este Epamedia Romania, care detine pe piata romaneasca companiile Euromedia (cu afaceri de 16,9 milioane euro, in 2008) si Beta Cons (cu 3,11 milioane euro, anul trecut).
A doua pozitie este ocupata de Affichage Romania, compania afisand afaceri de 9,92 milioane euro. Pe locul 3 se afla News Outdoor, cu o cifra de afaceri in 2008 de 8,46 milioane euro, urmata de Clear Channel Romania, compania raportand afaceri de 6,85 milioane euro. De asemenea, Mistic Media, Ultravision Romania si Wizard Media au inregistrat o crestere a afacerii, acestea depasind 1 milion de euro.