Ce trebuie sa ai in vedere ca sa construiesti meta titluri SEO-friendly

0 Shares
0
0
0

Titlurile de pagina sunt un factor important de ranking

„Folosim titlurile de pagina pentru ranking, dar nu sunt elementul cel mai important dintr-o pagina. Asadar nu merita sa umpleti acest spatiu cu cuvinte cheie cu speranta ca veti urca in pagina de rezultate, intrucat lucrurile nu merg asa.

In linii mari, noi incercam sa recunoastem momentul in care tag-ul title este plin de cuvinte cheie intrucat astfel de practici rezulta intr-o experienta neplacuta pentru utilizatori. Nu este de prea mare ajutor pentru acestia sa incerce sa inteleaga ce se gaseste pe pagina pe care urmeaza sa o acceseze prin punerea la dispozitie a unei insiruiri de cuvinte cheie.”

Am tradus mai sus cuvintele lui John Mueller din 2016. Dupa cum bine stim, optimizarea SEO inseamna mult mai mult decat a imbunatati un singur element de pe pagina. Cu toate acestea, tagul „page title” (ca sa evitam orice confuzie, vorbim despre tagul HTML <title>) este unul dintre cele mai importante elemente de SEO on-page.

Google spunea, anul trecut, ca tagul title ofera o informatie importanta atat utilizatorilor, cat si motorului de cautare – subiectul paginii respective. <title> ar trebui asezat in <head> (prima parte a codului HTML) si ar trebui sa fie unic pentru fiecare pagina.

Ce sa eviti atunci cand construiesti meta titluri

Analizand cu atentie cuvintele lui John Mueller, vom consta doua aspecte importante: nu trebuie sa „intesam” tag-ul title cu cuvinte cheie si ca trebuie sa oferim utilizatorilor informatiile potrivite ca sa inteleaga continutul paginii pe care urmeaza sa o acceseze. Ce inseamna acest lucru? Ca va trebui sa construim meta titlul in jurul principalelor cuvinte cheie targhetate de pagina respectiva, insa va trebui sa-i conferim un aspect cat mai atractiv pentru utilizatori.

Iata cinci practici de evitat in promovarea SEO a site-ului tau:

  1. Alegerea unui titlu fara nicio legatura cu continutul paginii;
  2. Folosirea tag-ului in forma lui implicita (de tipul „New page 1” sau „Untitled”) sau folosirea unei formulari foarte vagi;
  3. Folosirea unui singur titlu pentru toate paginile din site;
  4. „Burdusirea” meta titlului cu cuinvte cheie nerelevante pentru subiectul de pe pagina respectiva;
  5. Nerespectarea lungimii de 50 – 60 de caractere.

Ce ar trebui sa ai in vedere ca sa alcatuiesti un meta titlu SEO-friendly

Meta titlul trebuie sa se citeasca cu usurinta, sa aiba un aspect natural, firesc, care sa comunice intr-o maniera eficienta continutul paginii. Pentru a realiza acest obiectiv, poti tine cont de urmatoarele sfaturi:

  1. Descrie cu exactitate continutul paginii;
  2. Creeaza meta titluri unice pentru fiecare pagina;
  3. Foloseste titluri scurte, dar descriptive.

Cum pot verifica meta titlurile de pe site-ul meu?

Ar fi absurd sa ne gandim la o verificare manuala a meta titlurilor dintr-un site. Din fericire, au fost create tooluri speciale pentru a te asigura de eficienta tagurilor title pe care le folosesti. Cele mai populare sunt ScreamingFrog SEO Spider, SiteBulb Crawler, DeepCrawl si SEM Rush.

Cu ajutorul acestor softuri, vei putea obtine cifre exacte si vei sti ce eforturi ai de depus ca sa optimizezi meta titlurile. Daca nu esti tocmai o persoana tehnica, poti apela la serviciile unei agentii SEO. Daca vrei totusi sa-ti acorzi o sansa, trebuie sa stii ca aceste programe nu sunt free, fiecare avand un cost de utilizare mentionat pe site-ul dezvoltatorului.

Spor la scris meta titluri creative si SEO-friendly!

0 Shares
You May Also Like