Magnatul media Rupert Murdoch, detinatorul News Corporation, ar putea amana introducerea platii pentru editiile online ale publicatiilor din grup, in momentul de fata doar Wall Street Journal taxand accesul la continutul integral al editiei electronice, noteaza NewsIn.
“Lucram foarte intens, dar nu promitem ca vom respecta data”, a spus Murdoch, in cadrul unei conferinte telefonice cu prilejul publicarii rezultatelor financiare ale grupului pe perioada iulie-septembrie.
Intrebat de cauza acestei intarzieri, magnatul a raspuns: “Totul”. “Este un proiect in desfasurare si exista o cantitate enorma de munca nu doar cu site-urile noastre, ci si cu altele”, a explicat Murdoch.
News Corp a avut o crestere a profitului de 11% , afisand un beneficiu net de 571 milioane de dolari, partial datorita succesului de casa al filmului “Ice Age: Dawn of the Dinosaurs”, potrivit presei britanice.
Statiile de televiziune ale lui Murdoch, care includ populara retea Fox News, au inregistrat o crestere de 41% a profitului. Ideea de a percepe taxe pentru accesul digital la produsul jurnalistic a aparut inca din luna aprilie cand, la intalnirea anuala organizata de Associated Press la San Diego, directorul agentiei, Dean Singleton, si directorul executiv al MediaNews Group Inc au reactionat dur la “insusirea” stirilor de catre mediile online.
“Nu mai putem sta deoparte si privi cum altii pleaca cu munca noastra, fiind protejati de legi proaste”. Tonul l-a dat Rupert Murdoch, care, pornind de la premisa ca “revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit”, a anuntat introducerea unor taxe pentru accesul la editiile online ale tuturor publicatiilor pe care le detine.
Regulile jocului au inceput sa se modifice, spun pe un ton mai mult sau mai putin increzator patronii de presa. Peste 500 de publicatii si-au anuntat intentia de a introduce un sistem de plata pentru editiile online, pe un portal unic initiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face fata concurentei neloiale din partea site-urile gratuite de stiri.
Grupul a anuntat ca, pana in prezent, responsabili de la 176 de cotidiene si alte 330 de publicatii au semnat scrisoarea de intentie, pentru a deveni afiliati la proiectul portalului unic de comercializare a continutului online. Cotidianul Le Figaro a anuntat ca va introduce din ianuarie 2010 un model de semi-plata pentru editia online, care va contine o zona rezervata abonatilor, numita “premium”.
Pe de alta parte, un studiu realizat in Marea Britanie la inceputul lunii august releva ca mai putin de o treime din consumatori ar fi dispusi sa plateasca pentru continut informativ online, la publicatiile grupului News Corp.
Trei patrimi dintre persoanele care au participat la sondaj spun ca publicatiile din grupul lui Rupert Murdoch nu produc destul continut exclusiv pentru care sa merite sa platesti, in timp ce toate persoanele intrebate au raspuns ca nu ar plati pentru barfe din showbiz sau sport. 28% dintre respondenti au spus ca ar plati pentru a citi articolele editorialistilor, in vreme ce doar 13% ar plati pentru a accesa interviurile exclusive.