Ce este continutul SEO?

Ce este continutul SEO?

0 Shares
0
0
0

Daca esti relativ nou in lumea marketingului de cautare, este posibil sa fi auzit termenul “continut SEO” aruncat in jurul discutiilor despre marketing. Pentru a intelege ce inseamna marketingul prin continutul SEO, este utila defalcarea frazei in partile sale componente: “SEO” se refera la optimizarea motorului de cautare sau la procesul de optimizare a unui site, astfel incat utilizatorii sa il poata gasi cu usurinta prin intermediul motoarelor de cautare precum Google.

Prin “continut” intelegem orice informatie care se gaseste pe web si poate fi consumata pe web. Deci, punand aceste doua concepte impreuna: continutul SEO este orice continut creat cu scopul de a atrage traficul motoarelor de cautare.

Cercetarea cuvintelor cheie: daca vrei sa generezi trafic prin cautare, este mai bine sa faci cercetarea cuvintelor cheie inainte de a incepe sa scrii. In acest fel, te poti concentra asupra cuvintelor cheie pentru care exista deja o anumita cantitate de volum de cautari – cu alte cuvinte, scrie despre subiectele despre care oamenii cauta deja informatii.

Organizarea continutului: continutul de pe site ar trebui sa fie organizat intr-un mod logic. Acest lucru nu este bun numai pentru SEO, ci ajuta si vizitatorii de pe site sa gaseasca cu usurinta un alt continut similar. (Cu cat stau mai mult pe site, cu atat mai bine.)

Promovarea continutului : Creste vizibilitatea pentru noul continut pe care il creezi, partajand-o pe retelele sociale si construind linkuri catre continutul creat (atat pe plan intern, cat si pe site-uri externe).

Este important sa retii ca daca traficul motorului de cautare este singurul obiectiv pe care ti l-ai setat, rezultatele obtinute vor fi  probabil afectate. Pentru a te bucura atat de motoarele de cautare (care te vor recompensa cu clasamente ridicate de-a lungul timpului), cat si de clientii potentiali si vizitatorii care revin pe pagina ta, trebuie sa oferi o valoare mai mare decat optimizarea motorului de cautare.

Cu alte cuvinte, nu produce continut “subtire” care sa clasifice si sa obtina clicuri, dar nu ofera nicio valoare suplimentara pentru utilizatorul motorului de cautare. Site-urile care promoveaza continut “subtire”, cu valoare redusa, risca sa fie penalizate de Google; de asemenea, au tendinta de a avea rate ridicate de respingere si rate scazute de conversie.

Continutul SEO poate include oricare dintre urmatoarele:

Pagini de produs: acestea sunt painea si untul oricarui site de comert electronic cu amanuntul. O pagina de produs buna poate servi atat ca continut SEO, cat si ca pagina de destinatie a PPC.

Articole de blog – Un blog este unul dintre cele mai simple moduri de a crea un flux regulat de continut SEO. In general, postarile de pe blog sunt mai interesante si sunt mai susceptibile de a atrage linkuri decat paginile de produse, astfel incat acestea sa reprezinte o modalitate excelenta de a crea o autoritate pentru site-ul tau (Retine ca blogurile sunt foarte flexibile si le poti utiliza pentru a gazdui oricare dintre tipurile de continut de mai jos din aceasta lista.)

Articole – Gandeste-te la un articol de stiri sau la un interviu. Acesta este principalul tip de continut pe care il vei gasi pe cele mai multe site-uri de tip ziar sau reviste.

Listele – o lista este intr-adevar un fel de articol, dar incadrarea drept o lista (cum ar fi “10 moduri de a va reduce energia” sau “101 lucruri pe care le urasc despre Google”) faciliteaza scanarea. Aceste tipuri de titluri, de asemenea, par a fi mai usor de accesat atunci cand sunt gasite in rezultatele cautarii sau in feedurile media sociale.

Ghiduri – un ghid este o bucata de continut mai lunga, care explica in detaliu cum se poate face ceva. (Ghidurile sunt adesea impartite pe mai multe pagini web, desi este o practica optima de a permite utilizatorilor sa vizualizeze continutul lung ca o singura pagina, daca doresc.)

Poti posta un ghid complet pe site-ul tau sau poti posta un rezumat sau un fragment, solicitand vizitatorilor sa completeze un formular de inregistrare pentru a citi ghidul complet. Acest lucru poate fi o modalitate buna de a genera lead-uri, dar tine cont de faptul ca punerea la un perete de inregistrare va reduce probabil cantitatea de trafic SEO pe care o poti atinge prin acel ghid.

Videoclipuri – In general, pe web exista mai putine videoclipuri decat pagini de text; in consecinta, poate fi mai usor sa clasifici pe prima pagina un cuvant cheie competitiv creand un videoclip in loc de un articol. In functie de tipul de site sau de compania pe care o desfasori, videoclipurile pot fi o modalitate excelenta de a atrage si de a ajunge la o audienta.

Ia in considerare crearea de tutoriale video despre utilizarea produselor sau ilustreaza un proces legat de afacerea detinuta – de exemplu, un instalator ar putea face un videoclip care sa arate cum sa desfaci o chiuveta. (O nota despre SEO: ai putea lua in considerare includerea unei transcriptii text a videoclipului.)

Infographics – Imaginile infografice sau imaginile de format mare care contin o multime de date (adesea sub forma de grafice sau diagrame) pe un singur subiect pot genera o multime de vizualizari de pagina si de linkuri. Cu toate acestea, deoarece atat de mult continut este incorporat in imagine si, prin urmare, nu poate fi citit ca text de catre motoarele de cautare, este important sa optimizezi cu atentie restul paginii. Poti utiliza unul dintre sabloanele infografice gratuite pentru a incepe.

Prezentari – o prezentare de diapozitive este o modalitate de a afisa o serie de imagini conexe. Uneori, imaginile sunt mai importante decat textul – spune ca incerci sa arati ce au purtat toate vedetele la Oscaruri.

Glosare – se poate observa cu usurinta ca cei mai multi oameni folosesc Google pentru a cauta termeni mai degraba decat sa foloseasca un dictionar. Daca lucrezi intr-o industrie specializata, un glosar bine construit poate fi o modalitate buna de a capta traficul de cautare. Gandeste-te la termeni de gatit, termeni medicali, termeni de moda, termeni de arhitectura…

Directoare – Un director este o taxonomie utila a legaturilor la site-uri sau resurse in jurul unui anumit subiect. De exemplu, un blog de parfum ar putea crea un director de locuri pentru a cumpara parfumuri, de la mari magazine la magazine independente din intreaga tara.

Acestea sunt doar cateva dintre tipurile de baza de continut SEO, dar nu lasa aceasta lista sa te limiteze – posibilitatile sunt practic nesfarsite.

0 Shares
You May Also Like
Ce este mamografia?

Ce este mamografia?

O mamografie este o radiografie a sanului. Este un instrument de screening utilizat pentru detectarea si diagnosticarea cancerului…