Cand vine vorba de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), simtim de multe ori ca avem o sarcina aproape insurmontabila. Cu atatea pagini web, continut si utilizatori online, cum puteti iesi in evidenta? SEO poate parea mic in marea schema a universului online, dar atunci cand este practicat si aplicat in mod eficient, poate avea un impact major asupra succesului marketingului dvs. de continut.
„Micile detalii sunt vitale. Lucrurile mici fac ca lucrurile mari sa se intample.” – John Wooden
Unul dintre cele mai mici, dar cele mai impactante locuri pentru a va imbunatati procesul de SEO este in link-urile dvs. Link-urile reprezinta o radacina a unui SEO puternic, deoarece stabilesc credibilitatea si autoritatea. O legatura puternica, optimizata corect, va imbunatati factorii SEO esentiali, cum ar fi Domain Authority – scorul 1-100 al Moz al gradului de clasare a site-ului dvs. web – precum si PageRank, algoritmul Cautarii Google pentru pozitia pe care pagina dvs. se va clasa in rezultatele motorului de cautare. Pentru a va ajuta paginile sa-si imbunatateasca pozitia in clasamentul rezultatelor cu unii dintre acesti indicatori SEO cheie, incepeti sa percepeti linkurile ca o oportunitate de calitate, nu de cantitate.
Clasificarea linkurilor
Inainte de a aprofunda optimizarea linkurilor, este important sa deosebiti diferitele tipuri de linkuri pentru a va ajuta sa decideti pe care doriti sa va concentrati.
Linkuri interne: linkuri de pe paginile site-ului dvs. web care se leaga de alte locuri de pe site-ul dvs. web.
- Cum sa creati: linkurile interne sunt usor de gestionat si de creat. Cand redactati continut, gasiti 2-3 oportunitati naturale in continutul dvs., unde are sens sa faceti trimitere la informatii suplimentare. Legaturile interne nu trebuie fortate sau exagerate, ci mai degraba trebuie sa fie naturale si sensibile. Nu doriti sa se simta ca si cum ati folosi doar un continut pentru a promova alte piese.
- Avantajul: linkurile interne va ajuta sa va expuneti publicul la alte articole care ar putea fi relevante. Daca cineva vine pe site-ul dvs. pentru informatii despre SEO, ar putea dori, de asemenea, sa gaseasca informatii despre tacticile SEO, evaluarile site-ului web sau un alt subiect conex, pe care il puteti conecta intern.
Backlinkurile (linkurile de intrare):
- Cum se creeaza: linkurile de intrare sunt linkurile de pe un alt site web care fac trimitere catre site-ul dvs. Exista mai putin control asupra acestor linkuri, deoarece depinde in totalitate de aceste site-uri daca doresc sa va sugereze continutul. O modalitate de a va creste numarul de linkuri de intrare este sa faceti trimitere la site-urile in care doriti sa apareti, creand o relatie reciproc avantajoasa. Dar cea mai buna modalitate de a obtine mai multe link-uri de intrare este prin „castigarea de linkuri”, adica prin crearea de pagini cu continut excelent care devin resurse de acces catre alte site-uri.
- Avantajul: linkurile de intrare sunt cele mai puternice pentru construirea autoritatii, deoarece este in esenta o alta pagina web sau un site web care ofera linkului dvs. un vot de autoritate si credibilitate. Link-urile de intrare pot fi mai dificil de gasit, dar pot crea un mare beneficiu in cresterea autoritatii paginii dvs. web si a traficului calificat catre site-ul dvs.
Link-uri de iesire:
- Cum sa creati: la fel ca legaturile interne, legaturile de iesire sunt sub controlul dumneavoastra. Acestea sunt legaturile pe care le veti adauga la pagina dvs. web care face trimitere catre o pagina web externa, mai degraba decat la la una dintre celelalte pagini web interne. Adaugati aceste linkuri numai acolo unde este relevant si nu va suprasaturati paginile cu optiuni de iesire din site.
- Avantajul: linkurile de iesire servesc drept puncte pentru a arata ca pagina dvs. de internet si-a facut cercetarile si a folosit surse externe acolo unde este necesar. De asemenea, sustine relatii benefice cu alte site-uri credibile.
Aspectul unei legaturi bune
Web-ul doar asta este, un web. Este alcatuit dintr-o serie de puncte interconectate. Speram ca ii conduce pe utilizatori pe o cale utila si intuitiva. De aceea, este esential sa creati linkuri optimizate si ideale pentru calatoria publicului. Iata cativa factori importanti de luat in considerare atunci cand creati linkuri.
Autoritatea domeniului
Nu este una dintre cele mai usor de imbunatatit componente SEO, dar niste pasi mici va pot ajuta sa va imbunatatiti autoritatea domeniului, ceea ce va imbunatati, implicit, autoritatea linkurilor dvs. Autorizarea domeniului este diferita de autoritatea paginii, deoarece este scorul pentru intregul site web, nu doar pentru o singura pagina. Imbunatatirea autoritatii intregului site web implica modificari mici, dar critice. In general, crearea unei autoritati mai bune a domeniului inseamna optimizarea majoritatii, daca nu a tuturor linkurilor de pe site-ul dvs. web. Doriti mai multe link-uri de inalta calitate care sa conduca oamenii catre pagini valoroase si alte site-uri, nu doar link-uri care ii trimit catre pagini de inscriere sau alte pagini care ar putea fi pline de mesaje spam sau concentrate pe obtinerea de ceva de la ei.
Link-uri de iesire
Link-urile de iesire sunt importante, dar, din nou, ar trebui incluse numai acolo unde este relevant si nu exagerat. Prea multe link-uri de iesire pot distrage atentia si pot indeparta utilizatorii de la ideea pe care o transmite un anumit continut. Ca sa nu mai vorbim, Google urmareste paginile cu prea multe legaturi de iesire. Google va semnaliza pagina dvs. ca spam, ceea ce va afecta clasarea paginii, daca exista prea multe link-uri de iesire, facand pagina dvs. ineficienta si mai putin relevanta in rezultatele cautarii.
Catre ce fac trimitere linkurile
Ganditi-va critic si din perspectiva utilizatorului atunci cand decideti unde vor merge linkurile. Unul dintre cele mai ineficiente locuri catre care un link poate face trimitere este o pagina de pornire, cu exceptia cazului in care linkul este menit in mod special sa mearga acolo. Aterizarea pe o pagina de pornire este ca aterizarea in mijlocul unui centru comercial – s-ar putea sa fiti, in general, acolo unde doriti sa fiti, dar totusi nu sunteti exact sigur pe ce cale sa mergeti. Imaginati-va ca sunteti utilizatorul care face clic pe un link si continuati sa va intrebati daca aceasta este pagina cea mai valoroasa si relevanta catre care sa directionati.
Text de legatura
In timp ce linkurile pot fi gasite pe imagini si butoane, textul link-ului in sine este extrem de relevant pentru SEO. Vizualizati linkurile dvs. ca proprietati imobiliare de mare valoare. Acest lucru nu inseamna ca textul de tip „call-to-action” trebuie sa fie impachetat cu cuvinte cheie, dar textul legaturii trebuie sa arate natural si sa curga cu restul continutului. Textul linkului ofera o oportunitate de a fi descriptiv si de a folosi limbajul si cuvintele cheie care sunt pe subiect. Adaugarea de cuvinte cheie la linkurile dvs. este o idee buna, dar nu fiecare link trebuie sa contina cuvintele cheie vizate – includeti doar cateva acolo unde are sens. De asemenea, nu utilizati cuvinte cheie text lipsite de convingere, cum ar fi „mergeti aici” sau „urmati acest link”. Acest lucru distrage atentia de la continut, facandu-l sa para o reclama si nu ca o informatie valoroasa.
Micile legaturi duc la un succes mare
41% dintre companiile mari raporteaza ca link building-ul este cea mai provocatoare tactica SEO, asadar este clar ca linkurile nu sunt atat de simple pe cat ar parea. Cei mai multi dintre noi fac clic pe diverse linkuri in cea mai mare parte a zilei, dar intelegerea a ceea ce face unele legaturi mai puternice decat necesita o intelegere de baza a procesului SEO. Pe masura ce construiti continut si planificati subiecte si puncte de concentrare, incorporati in mod natural cuvinte cheie vizate si veti vedea cum link-urile va vor sustine eforturile SEO.