Mai mult ca sigur, atunci cand intrebi pe cineva care nu a locuit niciodata la bloc, daca este grea administrarea unui astfel de imobil, iti va spune ca nu are ce sa fie atat de greu in a administra un bloc.
Ei bine, cei care locuiesc insa la bloc, cu siguranta sunt convinsi de faptul ca administrarea unui bloc nu este o munca pe care sa o poata presta oricine, pentru ca este o munca extrem de solicitanta.
Tocmai de aceea, cei care locuiesc in marile orase ale tarii, pentru a se bucura de faptul ca locuiesc intr-un bloc foarte bine administrat, vor lua legatura cu specialistii in administrare imobile, pentru a incepe o colaborare.
Pentru administrarea unui bloc, cu siguranta o companie are nevoie de cel putin doi specialisti, pentru ca trebuie o persoana cel putin care sa se ocupe de administratia financiara a imobilului, in timp ce de administratia tehnica a acestuia, trebuie sa se ocupe cel putin o alta persoana.
Referitor la administratia financiara, cei care se ocupa de administrarea unui bloc, vor emite in fiecare luna cate o factura detaliata pentru fiecare apartament, pe care fie o vor depune in cutia postala corespunzatoare, fie o vor trimite prin email locatarilor.
Deasemenea, specialistii din acest domeniu se vor mai ocupa si de actualizarea lunara a tuturor datelor despre apartamente, si vor intocmi lunar liste de intretinere.
Specialistii in administratia financiara a unui imobil, se vor mai ocupa printer altele si de intocmirea listelor cu restantieri, de intocmirea somatiilor de plata catre restantieri, sau de intocmirea dosarelor privind actionarea in instanta a restantierilor.
Ei bine, daca pana acum am discutat foarte pe scurt despre cum se administreaza financiar un bloc, in cee ace urmeaza vom discuta la fel de pe scurt, si despre administrarea tehnica a unui astfel de imobil.
Specialistii care se ocupa de administrarea tehnica a unui imobil, vor asigura personalul tehnic calificat in incinta imobilului, pe perioda programului de lucru, si vor asigura interventia de urgenta in afara programului de lucru, dar si pentru sarbatorile legale.
Administratorii tehnici ai imobilelor se vor mai ocupa si de coordonarea, dar si de executarea operatiunilor de intretinere, sau de punerea in functiune si de urmarirea echipamentelor. Tot ei se vor ocupa si de reparatiile specific ale proprietatii, si vor asigura functionarea in cele mai bune conditii ale echipamentelor care deserves imobilul.
Specialistii in administrarea tehnica a unui imobil vor mai supraveghea atent toate activitatile specifice pe care le presteaza subcontractorii de specialitate, in cazul in care este nevoie de repararea sau de intretinerea anumitor echipamente.
Tot acestia se vor ocupa si de monitorizarea atenta a garantiilor pentru echipamentele care apartin imobilului, si care se afla inca in perioada de garantie.
Asadar, dupa cum se poate observa, este destul de dificil de administrat un astfel de imobil, pentru ca trebuie ca aceasta munca sa fie prestata de persoane competente.
Din fericire insa, mai in toate orasele mari ale tarii, se gasesc companii care activeaza in acest domeniu, si care presteaza servicii de administrare si intretinere a imobilelor.