Atunci cand vorbim de optimizare SEO pentru site-urile de tip eCommerce un prim pas este sa indentificam o librarie extinsa de expresii si cuvinte care sa acopere intreg domeniul de activitate al unui magazin online.
O campanie pentru SEO ar trebui sa avem in vedere un numar destul de mare de cuvinte care sa poata acoperi toata zona de interes a magazinului. Despre cuvinte trebuie sa se stie si sezonalitatea agregata in timpul ultimului an.
Acest lucru ne va ajuta sa stim in ce luni urmeaza sa ne asteptam la o crestere de trafic pe care sa o vedem in canalul Google Organic dar si care sunt lunile din an in care ar trebui sa nu avem asteptari foarte mari si trebuie sa tinem cont de o scadere a vanzarilor.
Masurati zilnic pozitiile pe care le ocupa aceste cuvinte cheie si traficul pe care fiecare cuvant sau expresie il atrag. Pentru a putea sa urmariti directia si modul in care o campanie de SEO functioneaza aveti nevoie sa inregistrati in fiecare zi pozitia pe care site-ul o ocupa pe Google in functie de cuvintele cheie pe care le-ati stabilit, atat de echipamentele mobile cat si de desktop.
E foarte important si ca pozitiile sa se salveze in baze de date care sa va ajute sa vedeti evolutia in timp si pentru a avea posibilitatea sa vedeti mult mai usor momentele in care pozitia site-ului scade sau creste. Variatiile pot sa fie ulterior corelate cu anumite activitati din timpul campaniei de promovare pentru a putea indentifica acele activitati care au avut si un efect benefic sau cele care au avut cel mai bun rezultat.
Trebuie sa calculati vizibilitatea magazinului intr-un mod agregat, fie pe toate cuvintele cheie fie doar pe unele grupuri. O linie punctata din grafic este scorul prin care un site este vizitat zilnic si se calculeaza pentru site-ul anallizat utilizand toate rapoartele de la cuvintele monitorizate.
Scorul vizibilitatii se va calcula cu ajutorul unei functii care tine cont de pozitia pe care se afla fiecare cuvant pe motorul de cautare, de cantitatea de cautari ale respectivului termen si de timpul pe care vizitatorii il petrec pe site.
Acest fapt va asigura un mod de a privi in ansamblu campania de promovare online, pe langa variatiile de pozitii pe care le suporta fiecare cuvand cheie in parte. Un aspect la fel de important este masurarea eficientei unei campanii chiar si in momentul in care numarul de persoane care viziteaza site-ul este in scadere.
Atunci cand analizati traficul organic pe care site-ul il atrage trebuie sa segmentati acest trafic in non-band si band. Sunt si unele cazuri in care oamenii pot sa caute pe Google direct denumirea magazinului pentru a putea intra pe site.
Aceste persoane cunosc deja numele pe care il are magazinul si chiar daca sunt raportatede Google Analaytics ca si linkuri organice ele pot sa fie asimilate si ca accesari directe. Este sigur insa ca traficul nu este datorat in mod special campaniei de SEO ci unor activitati de marketing.
Daca o campanie de promovare este monitorizata corect atunci ar trebui ca aceasta sa faca diferenta intre traficul non-brand si cel brand.