Exista cateva tipuri diferite de spoturi radio FM, care se bazeaza, de obicei, pe diverse modalitati de a transmite un mesaj publicitar. Unul dintre cele mai obisnuite tipuri de spoturi radio este acea reclama preinregistrata si platita, redata intre grupurile de melodii.
Exista, de asemenea, spoturi in care un DJ sau o alta personalitate radio poate citi cu voce tare un anunt in timpul unei emisiuni in direct sau promova o anumita afacere. Evenimentele live pot fi folosite ca forme de publicitate radio FM, in care o personalitate de la un post de radio isi face aparitia la un eveniment, promovand acel eveniment in timpul unei emisiuni pentru a atrage clienti.
Acest tip de publicitate se refera, de obicei, la diferite forme de publicitate folosite in mediul de modulatie de frecventa a unui radio (de aici si prescurtarea FM – modulatie de frecventa/ frequency modulation). Probabil cea mai comuna forma de publicitate radio FM este utilizarea spoturilor preinregistrate redate in timpul pauzelor.
Acestea sunt, de cele mai multe ori, inregistrate si produse profesional si trimise unui post de radio pentru includerea in pauzele de publicitate. Astfel de spoturi radio sunt usor de creat si inregistrat, insa ar putea oferi mai putina flexibilitate pentru unele piete si, de asemenea, ar putea deveni repetitive pentru unii ascultatori.
Exista tipuri de publicitate radio FM in care DJ-ii si alte personalitati de la posturile de radio se implica in realizarea spoturilor. Acestea ar putea fi reclame simple, cum ar fi un scenariu scris, furnizat unui DJ care il citeste in timpul unei emisiuni in direct.
Astfel de reclame sunt destul de usor de utilizat si implementat, din moment ce trebuie doar scrise, DJ-ul ocupandu-se de redarea acestora intr-un mod cat mai atractiv. Acestea pot fi considerate, de asemenea, o forma de publicitate ieftina, din moment ce nu necesita costuri suplimentare de inregistrare si sunt mai putin susceptibile in a deveni repetitive.
Evenimentele live pot folosi, de asemenea, un DJ sau personalitate radio pentru publicitatea radio FM. Un post de radio poate fi invitat sa se ocupe de sau sa participe la un eveniment live, cum ar fi o vanzare mare la un magazin sau deschiderea unei locatii noi pentru o afacere cunoscuta.
Postul de radio ar putea configura o emisiune in direct din acea locatie, ceea ce poate atrage atentia ascultatorilor asupra evenimentului in sine, pe masura ce acestia aud ca DJ-ul vorbeste despre eveniment in direct, chiar de la fata locului.
Potentialii clienti ar putea fi atrasi la eveniment din moment ce au ocazia de a se intalni cu DJ-ul pe care il apreciaza. O astfel de publicitate poate fi extrem de puternica, in special pentru publicul tanar.
Pentru mai multe detalii cu privire la productia de spoturi radio Alba accesati www.radiounirea.ro.