Implementarea unui sistem CRM in cadrul companiei reprezinta pasul direct spre eficientizarea activitatii in exteriorul acesteia, dar si in interior. CRM (Customer Relationship Management) este un software care include o serie de instrumente de lucru usor de utilizat, diverse proceduri si strategii care au ca scop principal cresterea, simplificarea si atragerea de relatii tot mai bune cu clientii pe care ii are compania, dar ii vizeaza inclusiv pe cei potentiali.
Interactiunea dintre legaturile externe si cele interne sta la baza lucrului cu un sistem CRM pentru ca potenteaza aceste relationari si le pune in ordinea fireasca a regulilor unui business. Cu aceasta ocazie se poate pune in lucru o strategie integrata cu ajutorul CRM care va tine laolalta toate interactiunile dintre angajatii din diferite departamente ale companiei si clientii efectivi, dar si cu partenerii de afaceri care colaboreaza indeaproape cu firma.
In mod obisnuit un sistem CRM este capabil sa gestioneze activitati de prima importanta ale companiei, iar intre aceste enumeram:
- Activitatea de marketing
- Activitatea de vanzari
- Activitatea pentru service si suport
- Activitatea pentru dezvoltarea de proiecte
Un sistem CRM este capabil sa gestioneze perfect activitatea de marketing a companiei pentru ca este programat sa tina in atentie toate actiunile legate de planificare, organizare, masurare si gestionare a tot ceea ce inseamna impregnarea cu marketing a activitatii companiei.
Se poate realiza rapid si usor o bugetare solida a unei campanii care va include si o lista cu potentialii clienti vizati, pentru ca mai apoi sa poata fi solicitat sitemului CRM o evaluare reala a rezultatelor acestei actiuni de promovare care ajuta direct la modificare sau completarea strategiei.
Pentru activitatea de vanzari in sistemul CRM sunt create conditiile pentru optimizarea procedurilor de vanzare, precum si cresterea numarului de intelegeri contractuale care se parafeaza intr-un anumit interval de timp. Acest lucru se realizeaza prin controlul continuu al tintelor de vanzari, prin urmarirea stricta a prevederior contractelor pe rol, dar si prin identificarea potentialilor noi clienti.
In zona activitatii de service si suport, sistemul CRM exceleaza prin gestionarea sigura a tuturor intrarilor care arata solicitarile de service sau consultanta venite din partea clientilor si cum vor fi rezolvate aceastea de catre angajatii companiei.
Pana la urma este vorba despre o eficientizare a activitatii interne, iar sistemul CRM este capabil sa directioneze exact acolo unde trebuie, in departamentele responsabile, solicitarile sosite. De aici rezulta imediat un timp mult mai redus de raspuns care se va traduce ulterior in eficienta, productivitate si venituri mai mari. Nu in ultimul rand multumirea clientilor este importanta pentru ca ea poate genera solicitari multiplicate si, de ce nu, recomandari catre terti.
Pentru viitorul companiei sistemul CRM se poate implica si mai ales va ajuta decisiv in planificarea, crearea si contributia libera a angajatilor la noile proiecte ale companiei. Se pun in joc toate resursele de care dispune compania insa cu o gestionare riguroasa a acestora.
Se pot optimiza continuu costurile si se poate face oricand o analiza a rezultatelor care se prefigureaza a fi obtinute. Totul functioneaza eficient si datorita faptului ca sistemul preia continuu informatii care sunt disponibile in alte module ale acestuia.
Analizand cu atentie toate aceste beneficii se poate observa cum actioneaza direct un sistem CRM implementat in companie:
- va actiona prin automatizarea actiunilor de marketing prin e-mail si in general prin marketing online, ceea ce inseamna ca se pot obtine oportunitati de vanzare direct din vizitele clientilor pe site-ul companiei;
- va contribui la imbunatatirea monitorizarii vanzarilor, determinarea unor tactici si tehnici eficiente pentru vanzare, precum si trasarea unor obiective de atins – per total se imbunatateste substantial calitatea procesului de vanzare;
- optimizeaza cei mai importanti factori in procesul vanzarii:
- va creste numarul potentialilor clienti;
- va creste rezultatul total al obtinerii de noi contracte;
- va creste valoarea medie per contract;
- va creste viteza unui ciclu de vanzare.
Pentru ca tot acest produs sa fie fiabil si in special eficient, este necesara o solutie adecvata de programare web pe care doar un grup de profesionisti o poate oferi. Flexibilitatea sitemului CRM este recunoscuta si plierea sa pe necesitatile companiei se poate realiza in colaborare cu echipa de programatori, in speta cu managerul de proiect, cu care se vor purta discutii detaliate in privinta cerintelor si obiectivelor ce trebuiesc atinse.
Fie ca vorbim despre un soft de facturare, fie ca apare necesitatea dezvoltarii site-ului companiei si eventual crearea de alte site-uri, o programare web care a bifat toate cerintele va sta la baza acelor beneficii pe care le urmareste orice comerciant – vanzari si contracte la un nivel cat mai bun si dezvoltarea reala a companiei pe baza profitului obtinut.