Multi dintre soferi, aleg sa mearga iarna in alte tari cu propriile masini. Bineinteles, ei merg echipati cu anvelope de iarna pentru a fi cat mai in siguranta. Este bine, ca sofer sa respecti legisatia fiecarei tari in privinta anvelopelor de iarna.
Legislatia difera de la o tara la alta. Sunt tari in care a fi echipat cu anvelope de iarna e obligatoriu, sunt tari in care nu. Totul e diferit, de la tara la tara.
In Belgia, spre exemplu, autoritatile au renuntat la obligativitatea anvelopelor de iarna, datorita faptului ca au ajuns la concluzia ca doar 2% dintre accidentele anuale se petrec datorita zapezii. In tari ca Belgia, Polonia, Portugalia, Olanda, Grecia, Danemarca, Luxembourg, Bulgaria sau Marea Britanie, anvelopele nu sunt obligatorii, ci sunt recomandate. Cetatenii acestori tari sunt considerati a fi prevazatori si folosesc anvelope de iarna atunci cand considera ca siguranta le este pusa in primejdie.
Sunt si state ca Spania, Germania, Cehia, Slovacia, Italia, Norvegia, Austria, Ungaria sau Franta in care cetatenii sunt obligati in mod partial sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna. Acest lucru este obligatoriu atunci cand conditiile de drum o impun.
Obligativitatea generala de purtate a anvelopelor in anumite perioade calendaristice dar si in functie de conditiile meteo se practica in tari ca Slovenia,
Letonia, Lituania, Bosnia-Hertegovina, Finlanda sau Estonia.
Referitor la adancimea legala a benzii de rulare, in UE, adancimea minima legala este de 1, 6 mm, insa sunt si tari ca Austria sau Letonia in care aceasta este de 4mm.
O alta problema pe care o pot intampina soferii este cea legata de utilizarea anvelopelor cu tinta. Acestea au intr-adevar o tractiune excelenta, dar fac mult zgomot. In plus, utilizandu-le, anvelopele se uzeaza mult mai repede si distanta de franare creste pe suprafetele de franare. Datorita acestor aspecte, ele au fost interzise in tari ca Repubica Ceha, Belgia, Polonia sau Ungaria.
In plus fata de cele amintite, mai sunt si alte reguli care trebuiesc luate in considerare in tarile europene. In Bosnia-Hertegovina, spre exemplu, sunt obligatorii cauciucurile de iarna cu inscriptia MS, M+S sau M&S si cu o adancime minima a benzii de rulare de 4 mm. In plus, soferii vehiculelor de transport marfa trebuie sa aiba la ei obligatoriu lopata si un sac de 25-50 kg de nisip.
Util pentru soferi ar mai fi sa stie ca in Estonia, pe langa anvelopele de iarna care sunt obligatorii, soferii trebuie sa mai aiba la ei lanturi de iarna. Anvelopele cu tinta sunt permise in aceasta tara intre 10 octombrie si 1 mai.
In Italia, folosirea anvelopelor de iarna nu este obligatorie, insa ea poate deveni daca autoritatile considera ca este cazul. Tot aici, anvelopele cu tinta sunt permise cu conditia de a se circula cu maxim 90 km in afara orasului si cu 50 km in oras.
Asadar, daca esti sofer, fie ca esti in Romania sau in alte tari ai de respectat anumite reguli. Siguranta este prioritara inainte de toate si nimic nu poate fi mai important decat viata unui om.
Pentru a avea calatorii placute si linistite oriunde ai dori sa mergi, site-ul http://anvelomag.com/informatii-livrare iti ofera anvelopele care te vor duce in siguranta acolo unde vrei sa ajungi. Printr-un simplu click vei intra in lumea anvelopelor, de unde iti vei putea alege ceea ce ti se potriveste. In plus, aici vei gasi si o rubrica destinata intrebarilor legate de anvelope. Te asteptam!
Alte stiri actuale :
1. De când sunt obligatorii cauciucurile de iarn?
2. Care sunt cele mai bune 10 ANVELOPE de iarn?
3. Ce e obligatoriu ?i ce nu legat de anvelopele de iarn?
4. Ninge in aproape toata tara. N-ai anvelope de iarna? Uite ce amenzi risti