Subdomenii sau subdirectoare – care sunt mai bune pentru SEO?

0 Shares
0
0
0

Subdomenii-sau-subdirectoare-care-sunt-mai-bune-pentru-SEOCei care avem site-uri sau lucram in mediul online, cu totii cunoastem importanta serviciilor seo. De asemenea, calitatea serviciilor seo Bucuresti este una extrem de buna. Cei care doresc sa aiba parte de astfel de servicii seo Bucuresti sunt sfatuiti sa acceseze Quickpanda.ro.

URL-urile si navigarea unui site conteaza foarte mult pentru procesul SEO, insa elementele structurii unui site, care afecteaza acest proces, nu se opresc aici. Sa luam, drept exemplu, subdomeniile si subdirectoarele.

Acestea reprezinta alte exemple de elemente ale structurii site-ului, care influenteaza modul in care Google claseaza rezultatele. Chiar daca diferenta dintre atunci cand o pagina este intr-un subdirector (numit si subfolder) si atunci cand una este pe un subdomeniu poate sa nu fie tot timpul uriasa, exista cazuri cand acest lucru chiar conteaza.

Diferenta dintre un subdomeniu si un subdirector

Inainte de a discuta avantajele si dezavantajele subdomeniilor si subdirectoarelor in procesul SEO, haideti sa clarificam diferenta dintre acestea. Practic, atunci cand utilizam un subdomeniu, URL-ul nostru ar arata cam asa: subdomeniu.domeniu.com. Trebuie sa remarcam ca partea „subdomeniu” se afla inaintea domeniului principal.

Aceasta parte le spune lui Google si vizitatorilor nostri ca acel continut de pe subdomeniu este separat de continutul de pe restul site-ului. O utilizare tipica pentru subdomenii este aceea a site-urilor de afaceri, acolo unde blog-ul este separat de restul site-ului si se afla pe un subdomeniu propriu, adica blog.sitecompanie.com.

De asemenea, site-urile cu forumuri (si alte continuturi, de exemplu articole) separa partea forumului pe un subdomeniu, precum forum.continutsite.com. Spre deosebire de subdomeniile care preced numele domeniului, subdirectoarele il urmeaza: domeniu.com/subdirector.

Diferenta nu este una de sintaxa pura. Aceasta merge dincolo de aceasta si este legata de tipul de continut pe care il avem. Nu exista o regula cand sa folosim subdomenii si cand sa folosim subdirectoare, insa, in cazul in care continutul reprezinta un bun candidat pentru un site separat, atunci trebuie sa mergem pe subdomenii.

In cazul in care continutul nu este foarte diferit de cel principal, este recomandat sa mergem cu subdirectoarele. De exemplu, daca avem un blog despre web design, am putea avea directoare separate pentru tutoriale, materiale gratuite, portofoliu etc., insa trebuie sa punem magazinul, prin intermediul caruia vindem sabloanele si design-urile, intr-un domeniu separat.

Este greu de spus daca subdomeniile sunt mai bune sau nu pentru SEO, deoarece acest lucru depinde de foarte multi factori. Cu toate acestea, unul dintre cazurile in care vom beneficia de un domeniu separat este atunci cand avem mai multe pagini pentru un singur cuvant-cheie. Google limiteaza, de obicei, numarul de rezultate ale cautarii pentru fiecare domeniu, cu exceptia cazului in care acestea sunt foarte relevante.

Acest lucru nu se aplica, insa, subdomeniilor. Cu alte cuvinte, daca am avea un domeniu cu subdirectoare cu 10 rezultate relevante, atunci Google va afisa, cel mai probabil doar 2 sau 3 dintre acestea, in timp ce, daca am fi avut 5 subdomenii, sansele sunt ca 2 sau 3 rezultate pe subdomeniu (10-15 in total) sa fie aratate.

0 Shares
You May Also Like